تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۹۴۹۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دود عظیم آتش‌سوزی‌های استرالیا از شیلی و آرژانتین قابل رویت است
کارشناسان هواشناسی در کشورهای آمریکای جنوبی در گزارشی اظهار داشتند: دود ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی گسترده در استرالیا از فاصله بیش از ۱۲ هزار کیلومتری و در شیلی و آرژانتین قابل مشاهده است.
آتش سوزی استرالیا

کارشناسان هواشناسی در کشورهای آمریکای جنوبی در گزارشی اظهار داشتند: دود ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی گسترده در استرالیا از فاصله بیش از ۱۲ هزار کیلومتری و در شیلی و آرژانتین قابل مشاهده است.

 کارشناسان هواشناسی در شیلی روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند: در ساعات اولیه این تاثیر در خورشید و از طریق رنگ قرمز مشاهده شد. این تاثیر از ابرهای دودی ناشی می‌شود که به دلیل وقوع حریق در هوا پخش شده‌اند.  

ابرهای دود ناشی از این آتش‌سوزی‌ها به ارتفاع ۶۰۰۰ متری بالاتر از سطح دریا رسیده و هیچ دلیل هواشناسی برای اینکه به زمین بازگردد وجود ندارد.  

همچنین سرویس هواشناسی آرژانتین تصاویر ماهواره‌ای از ابرها منتشر کرده که نشان می‌دهد آن‌ها از طریق سیستم‌های جویِ پیش‌رو که از غرب به شرق حرکت می‌کند جابجا می‌شوند.

آمارهای دولتی نشان می‌دهد آتش‌سوزی‌های جنگلی فاجعه‌بار که مناطق گسترده‌ای از استرالیا را در برگرفته موجب شده منطقه‌ای به بزرگی جزیره ایرلند تخریب شود.

ژاپن تودی نوشت: به گفته مقامات استرالیایی در جریان این فاجعه دست‌کم ۲۵ تن جان خود را از دست داده و هفته‌ها یا ماه‌ها زمان نیاز است تا این حادثه پایان یابد.

همچنین شبکه خبری بی‌بی‌سی در گزارشی اعلام کرد از ماه سپتامبر در ماراتن آتش‌سوزی‌های جنگلی در استرالیا حدود ۲۰۰۰ واحد مسکونی تخریب و میلیون‌ها حیوان تلف شده‌اند.

بهبود وضعیت آب و هوایی طی روزهای گذشته به نیروهای آتش‌نشان کمک کرد تا در مهار شعله‌های آتش در منطقه جنوب-شرق استرالیا پیشرفت کنند. هرچند طبق پیش‌بینی‌ها دمای هوا از روز جمعه مجدد افزایش پیدا می‌کند و این نگرانی وجود دارد که دو حریق فعال یک ابرحریق را ایجاد کنند.

استرالیا در ماه‌های اخیر آتش‌سوزی‌های جنگلی بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده که افزایش دما و خشکسالی‌های گسترده در تشدید آن نقش داشته است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار