تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۹۴۹۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ترامپ بار دیگر خروج آمریکا از عراق را رد کرد
  «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا سه شنبه(به وقت محلی) در کاخ سفید در گفت وگویی با خبرنگاران مدعی شد که خروج نیروهای آمریکایی از عراق در شرایط کنونی بدترین اتفاق برای این کشور است.

به گزارش الجزیره، ترامپ افزود: من تمایل دارم که نیروهای آمریکایی از عراق یک روزی خارج شوند؛ اما در شرایط کنونی خروج نیروهای نظامی بدترین اتفاق برای عراق خواهد بود.

وی گفت: در صورتی که عراق با ما با احترام تعامل کند، این کشور را تحریم نمی‌کنیم.

پیش از این نیز «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در اظهارات خود، آشکارا حاکمیت ملی عراق را نادیده گرفته بود و بی توجه به تصمیم پارلمان این کشور برای خروج نیروهای نظامی آمریکا، اظهار کرد: از عراق خارج نخواهیم شد چرا که مبارزه با داعش نیازمند حضور آمریکاست.

رییس جمهوری آمریکا همچنین در ادامه تهدیدهای خود علیه ایران، گفت که آماده اقدام متقابل در صورت حمله ایران است.

ترامپ در ارتباط با اظهارات پیشین خود درباره حمله به مراکز فرهنگی ایران نیز گفت: در خصوص موضوع هدف قرار دادن مراکز فرهنگی ایران دوست دارم که به قانون پایبند باشم.

وی درخصوص اوضاع لیبی نیز گفت: درباره بازگشت ثبات و آرامش به لیبی با رییس جمهوری ترکیه گفت وگو کردم.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار