تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۱۹۴۹۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیکر سردار شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان آرام گرفت
 پیکر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بامداد چهارشنبه طبق وصیتش در گلزار شهدای شهر کرمان به عنوان هزار و دوازدهمین شهید این گلزار پس از ۴۰ سال مجاهدت و تلاش در راه خدا در کنار همرزمان شهیدش از جمله شهید محمدحسین یوسف الهی آرام گرفت.

پیکر پاک و مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امروز چهارشنبه لحظاتی قبل پس از ورود به گلزار شهدای کرمان در میان مشایعت خیل عظیمی از دوستدارانش در سایه‌سار گلدسته های مسجد صاحب الزمان (عج) کرمان آرام گرفت.

خاک پاک و شهیدپرور کرمان، امروز، هم‌آغوش مردی از تبار نور، معرفت، بزرگی، شجاعت، شهامت و جهاد و کرامت است.

امروز گلزار شهدای شهر کرمان میزبان یکهزار و دوازدهمین و یکهزار و سیزدهمین شهید سرافراز این مرز و بوم است.

خیل جمعیت مستقر در گلزار شهدای شهر کرمان که از نخستین ساعات اولیه امروز  و بعضاً قبل از آن حضور چشمگیر داشته اند، اکنون شاهد به خاک سپردن تکه ای از وجودشان در جوار آرامگاه شهید عارف کرمان محمدحسین یوسف الهی هستند.

امروز خیابان های منتهی به گلزار شهدای کرمان مملو از جمعیت کرمانی و غیر کرمانی عاشق حاج قاسم سلیمانی است.

حاج قاسم از امروز دیگر حرف از رفتن نمی زند و کنار همرزمان و هم استانی هایش می ماند تا علمش را سلیمانی های دیگر بر دوش بگیرند.

حاج قاسم؛ حالا بعد از یک عمر تلاش و مجاهدت در راه خدا آرام بخواب که سلیمانی های زیادی از ریخته شدن خونت روییده و جوانه زده اند؛ بخواب تا در روزگاری نه چندان دور با آقایمان امام زمان محشور شوی.

پیکر مطهر این شهدا روز  شنبه هفته جاری به ترتیب در حرمین کاظمین (ع)، بغداد، کربلای معلی و نجف اشرف در جوار حرم امیرالمومنین (ع) تشییع شد و روز یکشنبه نیز پس از ورود به کشور، ابتدا در اهواز و سپس در مشهد مقدس و در آستان قدس رضوی با حضور با شکوه مردم قدرشناس تشییع شد.

پیکر  پاک شهیدان جبهه مقاومت ‌صبح  روز دوشنبه پس از اقامه نماز توسط حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران، به سمت میدان آزادی تشییع شد.

پس از تشییع و تکریم پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی توسط مردم شهید پرور تهران، پیکر این سردار مقاومت جهت وداع به قم منتقل و بامداد سه شنبه به منظور تشییع تدفین به کرمان منتقل شد.

همزمان با ورود پیکر پاک سپهبد شهید سلیمانی به کرمان، اهالی دیار کریمان به صورت خودجوش به عزاداری پرداختند.

شهید حسین جعفری نیا از همرزمان مجاهد کبیر، سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی بود که همراه ایشان در جنایت وحشیانه نیروهای آمریکایی در بغداد به شهادت رسید.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد روز جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور و به شهادت رسیدند.

سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.

وی در چهارم بهمن ۱۳۸۹ درجه سرلشکری دریافت کرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی وی را «شهید زنده» نامیده بود.

سردار سلیمانی نقش مهمی در قدرت نظامی حزب‌الله لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام حسین، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشت.

این سردار سرافراز ایران، اهل روستای قنات ملک در نزدیکی شهرستان رابر از توابع کرمان است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار