تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۱۹۵۰۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیشنهاد پنج سال معافیت مالیاتی برای جلب سرمایه‌گذاری در خوزستان
  رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با تاکید بر اینکه اصلاح ساختار اقتصادی نیاز به بررسی کارشناسی و دقیق دارد، گفت: در این راستا پیشنهاد می‌شود برای جلب سرمایه‌گذاری در استان خوزستان ویژه واحدهای تولیدی با محوریت صنایع کوچک، تهیه طرح معافیت این واحدها از پرداخت مالیات به مدت پنج سال در دستور کار قرار بگیرد.

  امید حاجتی چهارشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در محل سالن شهید رجایی استانداری خوزستان، با بیان اینکه استان در تکمیل زنجیره ارزش افزوده نسبت به دیگر استان های کشور دچار عقب ماندگی است، اظهارداشت: ایجاد این زنجیره مستلزم حضور سرمایه‎‌گذاران توانمند در استان خوزستان است و در همین راستا نیاز است در قالب یک طرح توجیهی نیازها و ظرفیت‌های استان تدوین شود.

وی ادامه داد: در این طرح پیشنهاد می‌شود که سرمایه‌گذاری در واحدهای صنعتی کوچک که در تکمیل زنجیره ارزش افزوده و تولید فعالیت می‌کنند، طی برنامه هفتم توسعه از مجموعه قانون مالیات معاف شوند.

حاجتی پایداری اقتصادی استان را مستلزم حمایت‌های ویژه در یک دوره پنج ساله عنوان کرد و گفت: از این طریق، شاهد ورود دانش و تجارب بخش خصوصی استان‌های با قدرت بیشتر در خوزستان خواهیم بود.

وی ادامه داد: اجرایی شدن این طرح می‌تواند از مسیرهای مختلف صورت بگیرد که مستلزم آن موافقت دولت و مجلس شورای اسلامی است و به همین منظور، تهیه آن باید همراه با اطلاعات شفاف و دقیقی باشد.

تاکید بر ارائه خدمات مشاوره ای به واحدهای تولیدی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان با بیان اینکه واحدهای کوچک صنعتی بر خلاف واحدهای بزرگ نیازمند خدمات مشاوره‌ای در حوزه بیمه‌ای، بانکی و مالیاتی هستند، گفت: از شرکت شهرک‌های صنعتی استان خواسته می‌شود با ایجاد یک مجموعه قوی از مشاوران، ضوابط فعالیت‌های اقتصادی را علاوه بر اینکه آموزش می‌دهد، به اطلاع رسانی این ضوابط نیز بپردازد.

 امید حاجتی خاطرنشان کرد: با انجام این پشتیبانی ، کمک می‌کند تا مشکلات واحدهای تولیدی با سیستم بیمه‌ای، مالیاتی و بانکی تا حدود بسیار زیادی حل شود.

وی یادآور شد: در این صورت حتی می‌توان از بروز برخی مشکلات و چالش‌ها برای حوزه بخش خصوصی نیز پیشگیری کرد.

ضرورت اختصاص بخشی از مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی به شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل شرکت  شهرک‌های صنعتی استان خوزستان، با بیان اینکه خدمات مشاوره‌ای این شرکت در قالب مشاوره‌ها و دوره‌های آموزشی در حال انجام است، گفت: در بحث معافیت‌های مالیاتی، واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی و همچنین واحدهای ایجاد شده تا شعاع  ۳۰ کیلومتری بین ۱۰ تا ۱۳ سال از این معافیت برخوردار هستند.

اخلاق محمدیان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از واحدهای صنعتی استان در شهر اهواز مستقر هستند، افزود: به همین دلیل بخش قابل توجهی از این واحدها قادر به استفاده از این معافیت نیستند که این خود یک معضل بحساب می‌آید.

 مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی بیان داشت: مشکل اساسی تر دیگری که وجود دارد، پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است که واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها باید آن را پرداخت کنند.

محمدیان یادآور شد: قرار بود در راستای حفظ و نگهداری زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، بخشی از این پرداختی به شرکت شهرک‌های صنعتی بازگشت داده شود که این موضوع همچنان در مجلس در انتظار بررسی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار