تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۹۵۰۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد و شرکت فولاد خوزستان
تفاهم نامه و قرارداد همکاری مشترک با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در زمینه‌های تحقیقاتی، علمی و پژوهشی بین دانشگاه آزاد اسلامی اهواز و شرکت فولاد خوزستان روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان استان امضا شد.
بومی‌سازی تجهیزات صنایع برای برون رفت از مشکلات اقتصادی موثر است

 مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه بومی سازی و ساخت تجهیزات مورد نیاز در صنایع کشور با استفاده از ظرفیت دانشگاهی موثرترین راه برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و تحقق شعار ما می توانیم است.

  علی محمدی روز پنجشنبه در آیین امضای تفاهم نامه و عقد قرارداد همکاری مشترک با شرکت فولاد خوزستان در سرسرای دانشگاه آزاد اسلامی اهواز اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان با ۱۱ هزار پرسنل ظرفیت بزرگی در زمینه رونق اقتصاد کشور بوده و در حوزه اشتغالزایی نیز تاکنون اقدامات خوبی در این شرکت صورت گرفته است.

وی افزود: تولید سالانه سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی این شرکت را به عنوان یکی از شرکت‌های نمونه کشور معرفی کرده و در حوزه غنی سازی تجهیزات و قطعات نیز به دستاوردهای بزرگی دست یافته ایم.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: تفاهم نامه همکاری مشترک بین این شرکت و دانشگاه آزاد نیز گامی موثر جهت رشد تولید، ساخت قطعات مورد نیاز صنایع و جلوگیری از خروج ارز از کشور است.

وی بیان کرد: فولاد خوزستان در زمینه حمایت از شرکت‌های داخلی و همچنین جذب نیروهای متخصص بومی استان در سال‌های اخیر گام‌های موثری برداشته و امید است با امضای این تفاهم نامه‌ها و عقد قرارداد بین دانشگاه و صنعت، ضمن رونق تولید بتوانیم بخش عمده‌ای از معضل اشتغال را برطرف کنیم.

آینده پژوهی از اهداف مهم صنعت و دانشگاه است

همچنین حجت السلام فرج الله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: یکی از ماموریت‌های جدید دانشگاه آزاد شناخت مسائل و مشکلات صنایع و رفع این موانع است.

وی افزود: اکنون برای عملیاتی کردن پروژه‌های مختلف در صنایع و آموزش‌های کوتاه مدت برای کارکنان در صنعت استان با استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی اقدامات لازم صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: تاکنون جلسات متعددی با صنایع استان برای انتقال دانش به صنعت برگزار و همواره بر توجه هرچه بیشتر به طرح‌های دانش بنیان، علمی و پژوهشی تاکید شده است.

وی یادآور شد: پیش از این نیز تفاهم نامه‌ای میان دانشگاه آزاد و شرکت ملی حفاری ایران در زمینه ساخت یک دستگاه برای مته حفاری امضا شد که باتوجه به عملکرد موفق این دستگاه، قرارداد آن بزودی منعقد می‌شود.

حجت الاسلام براتی گفت: این دستگاه تاکنون از کشور چین وارد شده و عمر مفید آن حدود ۲ ماه بود اما متخصصان دانشگاه آزاد موفق به ساخت دستگاهی شدند که اکنون ۶ ماه است در صنعت حفاری مورد استفاده قرارگرفته و جوابگو بوده است.

آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک و انعقاد قرارداد همکاری با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در زمینه های تحقیقاتی ،علمی و پژوهشی بین دانشگاه آزاد اسلامی اهواز و شرکت فولاد خوزستان روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان استان در سرسرای داشگاه آزاد اهواز برگزار شد.

همچنین قراردادی بین دانشگاه آزاد و فولاد خوزستان در زمینه های پژوهشی با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال امضا شد که قرار است این طرح ظرف مدت سه سال اجرایی شود.



 شهرام شهرویی سرپرست دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خورستان روز پنجشنبه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی اهواز و شرکت فولاد خوزستان در زمینه‌های علمی و پژوهشی اظهارداشت: این تفاهم نامه همکاری مشترک با موضوع اجرای آموزش و پژوهش‌های کاربردی در ۱۳ بند امضا شد.

وی افزود: این تفاهم نامه در زمینه تولید قطعات، کاهش ضایعات، همکاری در طرح‌های پژوهشی، تعریف و اجرای طرح‌های صنعتی و حمایت از پایان نامه دانشجویی در حوزه صنعت، بهره گیری متقابل از خدمات فنی و آزمایشگاهی و  بهبود شاخص‌های ایمنی، سلامت و بهداشت است.

شهرویی بهره گیری متقابل از ظرفیت اعضای هیات علمی در زمینه مهارت افزایی کارکنان شرکت فولاد خوزستان، همکاری در اجرای رشته گرایش‌های کاردانی و کارشناسی بدون آزمون و بهره گیری از  ظرفیت خدمات ورزشی را از دیگر موارد این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: استفاده‌ ار واحدهای تخصصی دانشگاه، بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه برای برگزاری آزمون‌های استخدامی فولاد، مطالعات و پیش‌بینی بازار جهانی، آینده پژوهشی در صنعت فولاد کشور و تسهیل در بهره‌گیری از امکانات رفاهی طرفین از دیگر مفاد این تفاهم نامه بودند.

وی تصریح کرد : قراردادی نیز بین دانشگاه آزاد اسلامی و فولاد خوزستان در زمینه‌های پژوهشی با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال امضا شد که قرار است این طرح ظرف مدت سه سال اجرایی شود.

 رییس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استفاده از هیات‌های علمی و فناور را برای رفع مشکلات اقتصادی ضروری خواند و گفت: ۱۲هزار موضوع پایان‌نامه درخصوص مشکلات صنایع در سامانه پاد (پایگاه اشتراک دانش) بارگذاری شد.

  بابک نگاهداری روز پنجشنبه در آیین امضای تفاهم نامه و عقد قرارداد همکاری مشترک با شرکت فولاد خوزستان در سرسرای دانشگاه آزاد اسلامی اهواز افزود: دانشجویان موظفند پایان نامه‌های خود را در زمینه رفع نیازها و مشکلات صنعت کشور انتخاب کنند.

وی گفت: تحقیقات علمی و پژوهشی باید بیشتر از گذشته به سمت صنایع سوق یابند تا بتوانیم با اجرای این طرح‌های دانشگاهی مشکلات صنعت کشور را به حداقل برسانیم.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی کشور ادامه داد: باید با معرفی تحقیقات علمی پژوهشی و علمی فناور و تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت موانع پیرامون صنایع را برطرف و باعث رونق اقتصاد شویم.

نگاهداری تصریح کرد: اکنون حوزه معاونتی در دانشگاه آزاد با عنوان معاونت فناوری و نوآوری راه اندازی شده چرا که همواره یکی از دغدغه‌های اصلی ما استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط با صنعت در صنایع است.

وی بیان کرد: نمونه این طرح در استان اصفهان اجرایی شده و ۲۱۴ دانشجو وارد بازار کار شدند؛ این دانشجویان کارآموزی خود را در صنایع می‌گذرانند و پس از فارغ التحصیلی جذب می‌شوند.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: یکی از مشکلات صنایع در استان یزد این بود که دانشجویان ضمانتی برای اشتغال در صنایع نداشتند اما با اجرای این طرح رغبت بیشتری برای مهارت افزایی خواهند داشت.

وی یادآور شد: استان‌هایی که ارتباط دانشگاه و صنعت را تقویت کرده‌اند در سال‌های اخیر سریع‌تر توسعه یافته‌اند و امید است اجرای این طرح‌های جدید برای جامعه و اجرای طرح‌های صنعتی و بخصوص تولید قطعات مورد نیاز صنایع موثر باشد.

آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک و انعقاد قرارداد همکاری با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در زمینه‌های تحقیقاتی، علمی و پژوهشی بین دانشگاه آزاد اسلامی اهواز و شرکت فولاد خوزستان روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسوولان استان در سرسرای دانشگاه آزاد اهواز برگزار شد.

سال گذشته نیز در ۱۹ دی ماه مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی اهواز تفاهم نامه همکاری مشترکی را در زمینه آموزش مقاطع مختلف تحصیلی برای کارکنان و خانواده‌های شرکت فولاد خوزستان، مشارکت در ساخت پروژه بیمارستان نیمه‌کاره فولاد و استفاده از امکانات تربیت‌بدنی مجموعه فولاد برای دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی را با شرکت فولاد خوزستان امضا کرد.

شرکت فولاد خوزستان بزرگترین عرضه کننده شمش فولاد و دومین قطب تولید فولاد خام در کشور و یکی از بنگاه‌های پیشرو اقتصادی در عرصه های ملی و منطقه‌ای صنعت فولاد است 

این شرکت با وسعت ۳/۸ کیلومتر مربع، در مجاورت شهر اهواز، مرکز استان خوزستان درجنوب غربی کشور واقع شده است.

فولاد خوزستان نخستین مجتمع تولید آهن و فولاد کشور به روش احیای مستقیم و کوره قوس الکتریکی است که در ۱۲ فروردین سال ۱۳۶۸ به دست مبارک مقام معظم رهبری در زمان مسوولیت ریاست جمهوری ایشان افتتاح شد.
طی ۲۷ سال تلاش کارکنان و متخصصین زبردست این صنعت، فولاد خوزستان طرح‌های توسعه را در گام نخست تا ۲/۴ و در فاز دوم تا ۳/۲ میلیون تن و هم اکنون بالای سه میلیون و ۸۰۰ هزارتن محقق ساخته است.

در پایان گام چهارم توسعه ظرفیت تولید این شرکت به ۵/۲ میلیون تن در سال خواهد رسید.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار