تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۵۰۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه اهواز: انتقام سخت باید کابوسی همیشگی برای دشمن رقم بزند
 امام جمعه اهواز گفت: انتقام سخت و راهبردی از آمریکا باید از نظر مکان و زمان نامحدود باشد تا کابوسی همیشگی برای دشمن باشد و جنگ روانی علیه آنها را سازماندهی کند.

حجت‌الاسلام سیدعبدالنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه این شهر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره اینکه پاسخ ترور شهید سردار سلیمانی، «انتقام سخت» خواهد بود، اظهار داشت: عمل مجرمانه و مذبوحانه آمریکا در ترور سردار سلیمانی بدلیل شکست آنها در میدان نبرد از سربازان اسلام و بویژه در کشورهای مقاومت است.

وی با بیان اینکه اقدام احمقانه آمریکا پاتکی به حملات سنگین و فلج کننده ایران اسلامی در مواجهه با آنها بوده است، اضافه کرد: آمریکا که خود را نماد دموکراسی و مبارزه با تروریسم می‌داند، با این اقدام نشان داد که در راس کشورهای تروریستی عالم است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: انتقام ایران از آمریکای جنایتکار و حامیان آنها، اگرچه انتقام از ریختن خون پاک سردار سلیمانی است اما انتقام از بلاهت و پستی دشمن در اقدام تروریستی و ناجوانمردانه است که این انتقام نه تنها از ترامپ بلکه از جرایم آمریکا در نقض قوانین بشری و بین‌المللی است.

وی افزود: عفو کردن و گذشت در اسلام از انتقام بالاتر و بسیار پسندیده است اما در عرصه مقابله با دشمن و در راس آن یک فرد دیوانه و قمارباز، چشم پوشی از انتقام زشت و خلاف روحیه سلحشوری است و انسان غیرتمند هرگز به خود اجازه چشم‌پوشی از انتقام را نمی‌دهد.

به گفته امام جمعه اهواز ابعاد انتقام سخت از سطح اول یعنی مقابله به مثل تا سطوح بالاتر یعنی خشکاندن اصل ریشه و فتنه خواهد بود.

وی در ادامه با تشریح ابعاد «انتقام سخت» اظهارداشت: انتقام سخت و راهبردی نباید نمایشی باشد و به حذف چند مهره و پایگاه پایان نمی‌پذیرد و نباید به پرتاب چند موشک تقلیل یابد.

موسوی‌فرد با بیان اینکه کفش شهید سلیمانی نیز از سر ترامپ با ارزش‌تر است، افزود: انتقام سخت حتی به از بین بردن کلیدی‌ترین مهره‌های دشمن، محدود نمی‌شود زیرا کدام پایگاه و ژنرال خصم زبون می‌تواند همسنگ سردار سرافراز سلیمانی باشد.

وی با بیان اینکه انتقام راهبردی و سخت باید مستمر و دائمی باشد و همانند خون حاج قاسم همیشه بجوشد، گفت: این انتقام باید با ورود مستقیم و هوشمندانه ایران و به صورت ۲ صورت آشکار و پنهان باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تاکید کرد: انتقام سخت و راهبردی باید امنیت‌زا و آرامش‌بخش باشد و بازدارندگی شدید و طولانی را به دنبال داشته باشد و سایه جنگ را از سر کشور بردارد.

وی با بیان اینکه در این انتقام نه تنها نیروهای مسلح بلکه دولت، مجلس و قوه قضائیه نیز باید مشارکت کنند، افزود: این انتقام باید همه نیروهای مقاومت در سراسر جهان اتفاق بیفتد و نتیجه آن به اخراج آمریکا از غرب آسیا و محو رژیم اشغالگر اسرائیل بیانجامد.

موسوی‌فرد با تاکید بر اینکه همه ما خونخواه شهید سلیمانی هستیم، ادامه داد: حضور میلیونی مردم در تشییع سردار سلیمانی و برگزاری مراسم سوگواری در تعداد زیادی از شهرها و روستاها پاسخی به افرادی است که مردم را دعوت به انتخابات زودهنگام و نظرسنجی درباره اصل نظام می‌کردند.

وی با بیان اینکه حضور پرشور مردم در صحنه برای تشکر از سردار بود زیرا مردم کسانی را می‌خواهند که مطالباتشان را پیگیری کند نه یک عده پشت میزنشین، اظهار داشت: چهار هزار نفر از مردم خوزستان به زودی با رهبر معظم انقلاب دیدار می کنند که نحوه ثبت نام و زمان و مکان این دیدار اعلام خواهد شد.

موسوی‌فرد افزود: بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی قابل قبول نیست که برخی مسوولان و افراد، سوار بر خودروهای میلیاردی شوند و کاخ‌هایی داشته باشند، در حالی که در خوزستان بخشی از کارگران چهار تا پنج ماه حقوق عقب مانده دارند.

وی با قدردانی از اقدام شجاعانه و بهنگام فرزندان ایران در حمله به تاسیسات آمریکا و تصویب لایحه سه فوریتی تروریست خواندن ارتش آمریکا توسط مجلس گفت: گام پنجم و نهایی دولت در رفع محدودیت های برجام نیز اقدامی قابل تقدیر بود.

امام جمعه اهواز به مردم کرمان و خانواده کسانی که در مراسم تشییع سردار سلیمانی در این شهر جان باختند همچنین به بازماندگان حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ در تهران تسلیت گفت و از سردار قاآنی فرمانده جدید سپاه قدس خواست که مسیر سردار سلیمانی را با استحکام بیشتری ادامه دهد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار