تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۹۵۱۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
علی مرادی خبرداد:
معرفی بانوی وزنه‌بردار ایرانی به کمیته ملی المپیک به عنوان سهمیه وایلد کارت
 رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: فردا، شنبه نام الهام حسینی را به کمیته ملی المپیک معرفی می‌کنیم تا چنان چه امتیازی را به ما بدهند، بتوانیم از عنوان وایلدکارت سهمیه المپیک استفاده کنیم.

علی مرادی در حاشیه رقابت‌های قهرمانی وزنه‌برداری کشور در اهواز در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: مسابقات قهرمانی کشور مانند گذشته با میزبانی بسیار خوب هیات وزنه برداری خوزستان و مسئولان استان برگزار شد. همچنین وزنه‌برداران کشور استقبال خوبی از مسابقات داشتند و ۲۸ استان در این رویداد حضور داشتند. جا دارد از مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان که پذیرای این کار بزرگ بود و این استان که برای چندین سال است میزبان مسابقات کشوری است، قدردانی کنم.

وی بیان کرد: مسابقات اهواز در تمامی دسته‌ها فشرده و خوب بود و از نکات بارز این رقابت ها حضور ستاد ضد دوپینگ در سالن بود و مسابقات در سطح بالای استانداردهای بین‌المللی انجام شد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی در اهواز، در حالی که نفرات تیم ملی پیش از این انتخاب شده اند نیز اظهار کرد: با توجه به کمبود وقت، کادر فنی نفراتی را برای اردوی تیم ملی و تیم ملی انتخاب کردند زیرا ۱۶ بهمن‌ماه مسابقات بین‌المللی جام فجر را که گزینشی المپیک است، در پیش داریم. خوشبختانه نزدیک به ۲۰ کشور جهان که صاحب نام نیز هستند برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند. به هر حال با توجه به کمبود وقت، کادر فنی ۱۲ وزنه بردار را با تایید کمیته فنی انتخاب کرد. همچنین نفراتی از رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در اهواز توسط کمیته فنی انتخاب خواهند شد و تعدادی از این نفرات به اردوی تیم ملی اضافه خواهند شد.

وی با بیان این که رکوردهای بسیار با ارزشی در رقابت‌های قهرمانی کشور جا به جا شد، گفت: این‌ رقابت‌ها زیر نظر استانداردهای بین‌المللی در جهان، یعنی همان ستاد ضد دوپینگ انجام ‌شد و من بسیار خوشحالم که در تمام اوزان رقابت‌های فشرده‌ای را شاهد بودیم.

مرادی درباره وضعیت ملی پوشان از جمله کیانوش رستمی و سهراب مرادی نیز خاطر نشان کرد: اردوهای تیم ملی در حال برگزاری هستند و پس از رویداد بین‌المللی جام فجر نیز ‌یک مسابقه دیگر در پیش داریم و وزنه‌برداران ما برای حضور در مسابقات المپیک باید بتوانند امتیازات لازم را به دست آورند. امتیاز آن دو نفری که باید در نهایت به عنوان سهمیه ایران در المپیک شرکت کنند هم مشخص می‌شود. در حال حاضر وضعیت خوبی داریم و زمان خوبی تا رسیدن به اوج تمرینی و حضور در مسابقات در پیش داریم و بسیار خوشبینم که آن ۲ نفری که برای المپیک انتخاب می‌شوند، بتوانند دل مردم را شاد کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر شش تا هفت نفر را داریم که از امتیازات لازم برای حضور در المپیک برخوردار هستند. به ویژه در اوزان ۹۶، ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم باید وزنه برداران مان به مسابقات گزینشی المپیک اعزام شوند تا امتیازات لازم را کسب کنند. در ۹۶ کیلوگرم چهار تا پنج نفر را داریم که از این تعداد یک نفر انتخاب خواهد شد و در دو وزن دیگرمان هم یک نفر انتخاب خواهد شد.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری بیان کرد: سهراب مرادی و کیانوش رستمی وضعیت خوبی دارند و ایوب موسوی، بیرانوند، علی داوودی و علی هاشمی نیز در حال تمرین هستند. آن چه برای ما مسلم است، این است که وزنه بردارانی به المپیک اعزام می‌شوند که بتوانند در حد مدال گرفتن در المپیک حاضر شوند. المپیک، آوردگاهی نیست که ورزشکار چهارم شود. چهارم شدن یعنی حضور نیافتن در المپیک. به نظر من کسانی باید در المپیک حضور پیدا کنند که بتوانند در کورس رقابت‌ها با تجربه بیشتر، در جهت کسب مدال حرکت کنند. ما با این پیش‌فرض کارها را دنبال می‌کنیم و امیدواریم از این چند نفر کسی که بیشتر شایستگی‌اش را نشان دهد، اواسط اردیبهشت ماه به عنوان نماینده ایران برای حضور در المپیک انتخاب شود.

وی در ادامه با اشاره به حواشی که برای این رشته در سطح جهان ایجاد شده است نیز گفت: یکی از مستندسازها در سطح جهان، هجمه‌ای را به فدراسیون بین المللی و رئیس فدراسیون وزنه‌برداری جهان وارد کرده است در حالی که تغییرات بسیار عمده‌ای در سطح جهان به ویژه در بحث آنتی‌دوپینگ پلیسی وجود دارد و فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری نیز پیشگام در بحث مبارزه با دوپینگ است. تمامی کشورها در این قالب حرکت بسیار خوبی را انجام می‌دهند. امروز به دنبال ورزش پاک در المپیک با این ویژگی هستیم و اکنون هم کشور ایران در این زمینه پیشگام حرکت می‌کند. به هر حال نمی دانم اتهاماتی که به فدراسیون بین‌المللی به عنوان ادعا مطرح می‌شود، به چه منظوری است؟

مرادی گفت: در حال حاضر خوشبختانه هیات رئیسه فدراسیون بین‌المللی موضوع آنتی دوپینگ پلیسی را برون‌سپاری کرده و این کار بسیار بزرگی در سطح جهان است و جا دارد از مجموعه خانواده هیات رئیسه فدراسیون بین‌المللی که این کار را به صورت شفاف پیگیری می‌کند، قدردانی کنم. مسائل مالی نیز مطرح شده است که باید بگویم فدراسیون بین‌المللی خزانه‌دار دارد و ارگان‌های ناظر بر امور مالی کارها را دنبال می‌کنند. شرایط فعلی وزنه‌برداری را خیلی شفاف‌تر از گذشته می‌بینم و نیاز به حمایت هر چه بیشتر دارد.

وی در ادامه درباره نگاه به وزنه‌برداری خوزستان نیز عنوان کرد: نگاه ویژه‌ای به خوزستان داریم. این نگاه نه‌تنها به وزنه‌برداری، بلکه به آب و خاک این استان است. ما مدیون مردم خوزستان هستیم و خاک خوزستان توتیای چشم ما است. وزنه برداری یکی از رشته‌هایی است که در خوزستان چشم و چراغ کشور است و به هیچ عنوان از تلاش برای حمایت از خوزستان دریغ نمی‌کنیم.

رییس فدراسیون وزنه برداری درباره فعالیت بخش بانوان هم گفت: نام الهام حسینی را از طریق کمیته ملی المپیک به فدراسیون بین المللی معرفی می کنیم تا چنان چه این امتیاز را به ما بدهند بتوانیم به عنوان وایلد کارت از سهمیه المپیک استفاده کنیم. فکر می‌کنم موارد اجرایی این کار فردا، شنبه به کمیته ملی المپیک اعلام خواهد شد. خوشبختانه وزنه‌برداری بانوان نیز در سطح استان ‌ها گسترش بسیار خوبی داشته است و قطعا در این بخش، فعالیت‌های گسترده‌ای را در دستور کار خواهیم داشت.

وی افزود: برای مسابقات جام فجر نیز که از ۱۲ تا ۱۶ بهمن‌ماه در گیلان برگزار می‌شود، از یکی از مدرسان بسیار خوب چین، برای تربیت مربی به کشور دعوت کرده‌ایم تا کلاس آموزشی برای مربیان بانوی سراسر کشور برگزار کنیم.

  همچنین مرادی در آیین اختتامیه مسابقات وزنه‌برداری کشور که از هجدهم تا بیستم دی‌ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از میزبانی خوب استان خوزستان و تلاش‌های اداره کل ورزش و جوانان استان قدردانی می‌کنم. با تلاش‌های رئیس هیات وزنه‌برداری خوزستان، چندین سال است که میزبانی‌های این استان، با استاندارد و در سطح ملی برگزار می‌شود و این یک افتخار است و بابت این تلاش‌ها از تمام مسئولان خوزستان و رئیس هیات خوزستان قدردانی می‌کنم.

وی عنوان کرد: وزنه‌برداران کشور در این مسابقات رقابت خیلی خوبی با یکدیگر داشتند و امیدوارم با نظر کمیته فنی نفراتی را از این مسابقات در اردوی تیم ملی داشته باشیم. از سال گذشته تاکنون نیز ۱۵۰ نمونه کنترل دوپینگ به عمل آمده است که هر کدام مبالغ قابل توجهی در بر دارد و تنها یک نمونه مثبت در سطح ملی داشتیم.

رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: مطمئنا راه موفقیت ورزش وزنه‌برداری در سطح دنیا، همین راهی است که با جدیت دنبال می‌کنیم و من این راه را به عنوان خدمتگزار شما ادامه می‌دهم. امیدوارم با دعای مردم بتوانیم ورزشکاران‌مان را به المپیک بدرقه کنیم تا دل رهبر، خانواده شهدا و ایثارگران و مردم را شاد کنیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار