تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۱۹۵۱۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
این ۷ گیاه را قبل از مصرف حتما بپزید
مصرف پخته شده برخی سبزیجات می‌تواند سیستم ایمنی بدن انسان را در برابر بسیاری از بیماری‌ها مقاوم سازد.
 مصرف خام بسیاری از سبزیجات می تواند تاثیر زیادی در بهبود بیماری‌های انسان داشته باشد از طرفی استفاده از برخی سبزیجات به صورت پخته شده هم می تواند بدن را در برابر بسیاری از بیماری های مقاوم سازد. 

گوجه فرنگی

اگر می‌خواهید از خواص لیکوپن موجود در گوجه فرنگی که یک آنتی اکسیدان با خواص ضد التهابی است بهره ببرید آن را بپزید و بعد میل کنید به یاد داشته باشید که مصرف گوجه فرنگی به صورت خام فقط ۴ درصد لیکوپین به بدن می رساند در صورتی که پختن آن می تواند باعث جذب کامل لیکوپین به بدن شود. چرا که ویتامین های موجود در گوجه فرنگی پخته مانند ویتامین A، ویتامین K، ویتامین C و آهن به حفظ سلامت مادر و جنین کمک کند و در کاهش وزن، کاهش خستگی بدن، تقویت بینایی ، بهبود رشد موهای جنین، کمک کردن به تصفیه خون، کاهش فشار خون، درمان کم خونی در دوران بارداری، حفظ سلامت دندان، لثه و استخوان تاثیر زیادی دارد.

مصرف گوجه فرنگی پخته شده

هویج

بتاکاروتن که نوعی آنتی اکسیدان است و در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود، در هویج پخته شده چند برابر افزایش می‌یابد؛ همچنین هویج پخته شده به علت وجود ویتامین k، پتاسیم، آنتی اکسیدان، بتاکاروتن و فیبر در خود یک ماده غذایی مناسب برای کاهش وزن، جلوگیری از بروز اسهال و درمان اسهال است.

مصرف هویج پخته

اسفناج

اسفناج دارای اسید فولیک است که به تقویت سیستم عصبی، کاهش استرس و جلوگیری از آلزایمر کمک می‌کند. سطح اسید فولیک اسفناج با پختن این سبزی بیشتر حفظ خواهد شد و برای لاغری، سلامت قلب، پیشگیری از آکنه، رفع سوزش سر دل، درمان یبوست، رشد مو، جلوگیری از ریزش مو، تنظیم خواب، آلکالیزر بدن، سلامت چشم، پیشگیری از آب مروارید، جلوگیری از انواع سرطان ها موثر است.

مصرف اسفناج

کدو حلوایی

جذب آنتی اکسیدان‌ها و بتاکاروتن موجود در کدو حلوایی با پخته شدن آن بیشتر می‌شود. این ماده غذایی می تواند در جلوگیری از سرما خوردگی، آنفلوانزا، کاهش حساسیت های پوستی، ضد پیری، درمان لکه های تیره پوست، استفاده به عنوان ماسک، درمان آکنه، رشد و تقویت مو، یک نرم کننده عالی برای موهای خشک، کاهش وزن، کاهش خطر سرطان ریه در افراد سیگار و کاهش خطرات حمله آسم تاثیر زیادی دارد.

فواید کدو حلوایی


بیشتر بخوانید: غذاهای پخته شده را بیش از دو ساعت نگه نداريد


کلم بروکلی

بهترین شیوه برای پخت کلم بروکلی، آب پز و بخارپز کردن آن است که با این شیوه خواص کاروتنوئید، لوتئین و فیتوئن‌های آن تقویت می‌شود و در تنظیم فشار خون، بهبود بیماری های قلبی، پیشگیری از سرطان، حفظ بدن در آلرژی و التهاب، آسان تر کردن هضم غذا و جلوگیری از بیماری های مزمن مانند دیابت موثر است.

مصرف کلم بروکلی و فواید آن

سیب‌زمینی

اینطور ثابت شده است که مصرف سیب‌زمینی پخته یا آب‌پز شده قند خون را به طور موثری کنترل می‌کند و در کاهش فشار خون، بهبود سلامت قلب، جلوگیری از سرطان، کاهش ۸ درصدی سرطان معده، جلوگیری از سرطان روده، بهبود سلامت مغز، بهبود حافظه در آلزایمر، درمان افسردگی، کاهش التهاب، بهبود هضم گوارش، افزایش حجم مدفوع، احیای سطح انرژی در هنگام بروز اسهال، تقویت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش موثری دارد. در حالی که مصرف سرخ کرده آن کاملا اثر معکوس روی قند خون داشته و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

مصرف سیب زمینی

مارچوبه

اگر می‌خواهید فیبر بیشتری از طریق مصرف مارچوبه به بدن برسانید، آن را طبخ کنید چرا که مصرف پخته شده آن باعث حفظ سطح هموسیسستئین، کاهش خطر ابتلا به نقص های مادرزادی در دوران بارداری، افزایش رشد جنین، خواص ضد اضطرابی و بهبود کم خونی تاثیر زیادی دارد.

فواید مصرف مارچوبه

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار