تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۹۵۱۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایجاد بازارچه صنایع دستی در پایانه‌های مرزی خوزستان ضروری‌است
 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با تاکید بر ضرورت ایجاد بازارچه صنایع دستی در پایانه‌های مرزی این استان گفت: برای راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه در انتظار واگذاری فضای مناسب هستیم.

سیدحکمت‌‎اله موسوی با اشاره به اختصاص ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد اروند برای راه اندازی بازارچه‌های فروش و عرضه صنایع دستی در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه افزود: این اعتبار به دلیل اختصاص نیافتن فضای مناسب برای راه اندازی بازارچه صنایع دستی برگشت خورد.

وی بر توسعه و ترویج فرهنگ تولید صنایع دستی در استان خوزستان تاکید کرد و گفت: توسعه و ترویج فرهنگ تولید صنایع دستی در رونق اقتصادی استان موثر است و می‌تواند در اشتغال ارزان قیمت تاثیرگذار باشد.

موسوی با بیان اینکه شهرهای آبادان و خرمشهر مستعد تولید و صادرات صنایع دستی هستند، گفت: برخی از تولیدات صنایع دستی ارزش افزوده فوق‌العاده‌ای دارند و اگر دستگاه‌های مرتبط، بانک‌ها و بخش خصوصی در آموزش، پرداخت تسهیلات و فضای مورد نیاز همکاری کنند قطعا اشتغال پایدار را در منطقه شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد:در فرودگاه آبادان نیز مکانی برای عرضه صنایع دستی شهرهای آبادان و خرمشهر در حال احداث است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در ادامه با اشاره به صنعت گردشگری دریایی در آبادان و خرمشهر گفت: پتانسیل گردشگری دریایی در شهرهای آبادان و خرمشهر فراهم است و در فصل بهار استقبال گسترده ای از این صنعت می‌شود.

وی ادامه داد: رودخانه‌های موجود در این ۲ شهر ظرفیت‌های بالایی برای گردشگری دریایی و کشتیرانی دارند و پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات نوروز شاهد استقبال گسترده مسافران از گردشگری دریایی در شهرهای آبادان و خرمشهر باشیم.

موسوی سرمایه‌گذاری در گردشگری دریایی در آبادان و خرمشهر را ضروری دانست و گفت: درصورتی که بخش‌ خصوصی و دستگاه‌های حمایتی در این زمینه مشارکت داشته باشند می‌توان در این بخش سرمایه‌گذاری قابل توجهی در آبادان و خرمشهر انجام داد.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خوزستان همچنین با اشاره به ثبت ملی صنایع دستی چهار شهر خوزستان گفت: اهواز به عنوان شهر مینای صبی، دزفول شهر کپو، شوشتر شهر احرامی و رفیع به عنوان شهر بوریا ثبت ملی شدند.

۱۷ اثر از صنایع دستی خوزستان در رشته‌های پوشاک سنتی، زیورآلات سنتی، کپوبافی، موج‎بافی، مینای صبی، ورشوسازی، چوقابافی، خراطی چوب و ساخت سازهای سنتی نشان ملی مرغوبیت را دریافت کرده‌اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار