تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۹۵۱۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهار واحد صنعتی منطقه آزاد اروند به چرخه تولید بازگشت
 مدیرعامل شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری منطقه آزاداروند گفت: چهار واحد صنعتی در شهرهای آبادان و خرمشهر که به دلیل مشکل مالی ورشکست شده و نیمه فعال بودند بار دیگر به چرخه تولید و فعالیت بازگشتند.

به گزارش  روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، کمال رضایی روز شنبه افزود: شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند برای راه‌اندازی مجدد این چهار واحد ۱۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری کرد.

وی محصولات تولیدی این واحدهای صنعتی را کربورسیلیسیم، آلومینیم، محصولات سلولزی، قیر و تولید سازه‌های فلزی اعلام کرد و افزود: شرایط تحریم‌، نوسان شدید ارز، کمبود منابع نقدینگی و منابع مالی  از مهمترین عوامل رکود و جاماندن این واحدها از چرخه تولید بود.

رضایی احیای واحدهای صنعتی نیمه فعال در آبادان و خرمشهر را راهکار رسیدن به اهداف رونق تولید در منطقه آزاد اروند دانست و  اظهار داشت: توجه به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط و تولیدات داخلی در منطقه می‌تواند نقش بسزایی در اشتغال‌زایی ایفا کند و شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری اروند چندین واحد را هدف‌گذاری کرده که تاکنون چهار واحد به سمت فعال‌سازی حرکت کرده‌اند.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های تولیدی در منطقه آزاد اروند و برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال‌زایی در سال رونق تولید گفت: میزان اشتغال‌زایی به وجود آمده  با احیای مجدد این واحدهای صنعتی ۱۸۶ نفر اعلام شده است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار