تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۹۵۱۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قصه تکراری آ‌ب‌گرفتگی خیابان‌های بهبهان / ورود دادستان به موضوع
آبگرفتگی یکی از معضلات اساسی شهر بهبهان پس از باران در طول دوران متمادی است که علی‌رغم درخواست عمومی تاکنون راه علاجی برای آم پیدا نشده است‌
  آبگرفتگی یکی از معضلات اساسی شهر بهبهان پس از باران در طول دوران متمادی است که علی‌رغم درخواست عمومی تاکنون راه علاجی برای آن پیدا نشده است‌.

فاضلاب بهبهان و دفع آب‌های سطحی یکی از معضلات بدخیم این شهرستان است که به رغم آمد و رفت چند مدیر در اداره آب و فاضلاب و تغییر چند شهردار تاکنون لاعلاج باقی مانده است.

شهروندان زیادی بارش باران را در بهبهان به عذاب تشبیه کرده و در ایام مدارس، نگرانی بی بدیل والدین را برای دانش آموزان به همراه دارد که تاکنون آن‌ها را به صبر برای حل این مشکل واداشته است.

باران و جراحی در یک قاب

یکی از شهروندان در تماس تلفنی با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: واقعا حل مشکل دفع آب‌ باران برای مدیران پر طمطراق این شهرستان کار لاینحلی شده که همه خود را عقب کشیده‌اند؟ 

وی افزود: متاسفانه بارش باران در بهبهان به یک بحران تبدیل شده چون علاوه بر عدم توانایی در دفع آب باران، شکافتن زمین برای ترمیم فاضلاب و عدم آسفالت پس از اتمام کار به یک کابوس برای شهروندان بهبهانی تبدیل شده است.

باران و تعطیلی کسب و کار؛ آقایان جرعه‌ای تدبیر لطفا!

یکی از کاسبان میدان نحوی بیان کرد: همانطور که می‌بینید فقط با باراش یک باران ناچیز روبروی مغازه‌ها دریاچه پدیدار می‌شود و عملا محل کسب و کار ما با این وضع اقتصادی تعطیل می شود.

وی با گلایه از وضعیت چندین و چند ساله گفت: در چنین وضعیت ناثبات اقتصادی و با وجود این که همه ساله ما این مشکل را داریم چگونه مدیریت شهری تاکنون یک راه حل موقت هم برای آن پیدا نکرده و هر روز باید ما دست به دعا باشیم که باران نبارد.

این کاسب عنوان کرد: ما انتظار داریم پس از سالیان و عجز در حل مسئله حداقل تدبیری که ادعایش گوش فلک را کر کرده است به کار ببندند و جرعه‌ای از آن را برای مشکل دفع آب باران به کار ببندند.

ما گفتیم؛ آقایان به دوش نکشیدند!

محمدرضا نامیر پیش از این در گفت و گو با خبرنگار تسنیم تصریح کرد: دفع آب‌های سطحی با اداره آبفا نیست و فقط 30 درصد آن با وجود منحول‌ها این اداره دفع می‌شود که بیش از این برای ما مقدور نیست‌.

وی با اشاره به حجم بارندگی‌ها ادامه داد: طراحی و مکانیزم دفع فاضلاب و لوله گذاری‌های طراحی شده برای دفع آب باران نیست و عموما در صورت ورود بیش از حد اندازه آب سیستم دچار مشکل می‌شود.

ورود دادستان به موضوع

نعمت‌اله دانایی طی نامه‌ای خطاب به دادستان شهرستان بهبهان نوشته است: فاضلاب شهر بهبهان سالیان زیادی است که شهر را با مشکل دچار کرده است اما با وجود این‌که پروژه بودجه ندارد اجازه تعطیلی پروژه توسط شورای شهر داده نمی‌شود.

وی در این نامه آورده است: بعنوان نماینده مردم تقاضا داریم دستگاه قضا به این موضوع ورود کرده تا بیش از این مردم در عذاب نباشند.

آقایان مسئول مردم کار می‌خواهند!

قانون فصل‌الخطاب است و شهروندان هیچ چیز مامورای آن را نمی‌خواهند اما اهمال کاری مدیران را به بهانه‌های مختلف نمی‌پسندند.

جدای از جمع شدن آب باران موضوع کنده‌کاری‌های فاضلاب و عدم آسفالت پس از آن که موجب نازیبای چهره شهر شده و علی‌رغم گلایه شهروندان راه علاجی برای آن یافت نشده است.

از حقوق اولیه هر شهروند زندگی در شهری عاری از نازیبایی است اما چیزی که روشن و مبرهن است موضوع پرداختن مدیران به موارد مطروحه در بالا و تلاش برای حل مشکلات مبلمان شهری است.

پیگیر هستیم!

هادی روحی پور اظهار داشت: چندین اکیپ در حال کارکردن هستند و زیرسازی انجام می‌دهند اما متاسفانه آبفا بهبهان را شخم زده و اتمام کار را اعلام کرده ولی اعتبار  آسفالت را پرداخت نکرده و شهرداری 4 میلیارد طلبکار است.

عضو شورای شهر بهبهان با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با شهردار افزود:قرار شده است فورا خیابان فرازمند و پشت تامین و شهرک آسفالت بشود.
 هادی روحی پور ضمن اشاره به این که بودجه امسال شهرداری در آسفالت 6 میلیارد بوده و الان حدود 8 میلیارد هزینه شده بیان کرد: تنها راه شروع کار پرداخت پول  از سوی فاضلاب است

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار