تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۹۵۱۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشکل پس‌زدگی فاضلاب و آبگرفتگی شرق اهواز کاهش یافت
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: مشکلات پس‌زدگی فاضلاب و آبگرفتگی معابرشرق اهواز با تعمیرات اساسی که روز شنبه در ایستگاه پمپاژ پیچ‌وار اهواز انجام شد کاهش یافت.

بهنام مریدی  بیان کرد: در شهر اهواز حدود ۱۸۶ ایستگاه پمپاژ وجود دارد که حدود ۱۵ ایستگاه مادر، از جمله ایستگاه پیچ‌وار مادر است.
وی افزود: در این ایستگاه پمپاژ پنج عدد پمپ تخلیه فاضلاب وجود داشت که به دلیل خرابی قطعات از مدار خارج شده بودند و شرکت آمریکایی سازنده این قطعات پس از تحریم‌ها حاضر به فروختن قطعه به ما نبود.

مریدی بیان کرد: یکی از تعمیرکاران حرفه ای قطعات ایستگاه‌های پمپاژ کشور، از یک ماه پیش در اهواز مستقر شده و قطعات این پمپ ها را مونتاژ کرده است.
وی افزود: هم اکنون ۲ عدد از پمپ‌های تعمیر شده وارد مدار شده‌اند و سه پمپ دیگر نیز تا هفته آینده وارد مدار می‌شود که در این صورت حجم گسترده‌ای از فاضلاب شرق اهواز با سرعت بیشتری تخلیه خواهد شد.
مریدی در خصوص دیگر عامل پس‌زدگی‌های فاضلاب در شرق اهواز بیان کرد: در منطقه باهنر اهواز خط دوقلوی یکهزار شرکت آب و فاضلاب اهواز ریزش کرد که در نتیجه این ریزش حجم وسیعی فاضلاب دفع نشده باقی ماند.
وی با اشاره به اینکه ریزش شبکه سه فاضلاب در هر نقطه باعث بهم خوردن شرایط عادی دفع فاضلاب می شود گفت: با تعمیر ایستگاه پمپاژ شهر اهواز بخشی از مشکلات آبگرفتگی این منطقه به دلیل باران کاهش می‌یابد.
مشکل فاضلاب اهواز هم‌اکنون به بزرگترین چالش این شهر تبدیل شده است.در جریان سیلاب بهار امسال با بالاآمدن آب رودخانه کارون فاضلاب اهواز در بسیاری از مناطق این شهر سرریز و مردم را با مشکلات بهداشتی و اجتماعی روبه رو کرد.
کاوه یاسین پور مدیر منطقه یک شهرداری که در منطقه شهر اهواز قرار دارد پیش از این گفته بود: ۷۰ درصد از وسعت منطقه یک اهواز با مشکلات پس زدگی فاضلاب و آبگرفتگی معابر روبه رو است و حدود پنج منطقه در وضعیت فوق بحرانی قرار دارند.
فاضلاب اهواز با بارش بیشتر از ۱۵ میلیمتر با گرفتگی و سرریز در مناطق مختلف این کلانشهر روبه رو می‌شود.در اهواز ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب وجود دارد که حدود ۵۰درصد لوله‌های آن فرسوده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار