تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۱۹۵۱۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تامین هزینه رفت‌وآمد مشکل دانش‌آموزان عشایر خوزستان
 رییس آموزش وپرورش عشایر خوزستان گفت: بسیاری از دانش‌آموزان مناطق عشایری این استان که در مدارس شبانه‌روزی مشغول به تحصیل هستند با مشکل تامین هزینه رفت‌وآمد روبه‌رو هستند.

حمید قنبری  با بیان اینکه ۱۴ هزار دانش‌آموز عشایری در خوزستان مشغول تحصیل هستند بیان کرد: ۱۶ مدرسه شبانه روزی در مناطق عشایری خوزستان وجود دارد که دانش آموزان این مدارس به دلیل هزینه رفت و آمد با مشکلاتی روبه رو هستند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان و خیران برای تامین هزینه رفت و آمد این دانش آموزان ورود کنند گفت: برخی از دانش آموزان این مدارس به دلیل اینکه امکان تامین هزینه رفت و آمد را ندارند مجبور به ترک تحصیل شده اند.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان ادامه داد: معلم های این مدارس نیز به دلیل اینکه درآمد کمی دارند در تامین هرینه تردد و رفت و آمد دچار مشکل هستند.

وی با اشاره به اینکه در مدارس عشایری با کمبود معلم روبه رو نیستیم افزود: در مناطقی هم که سه دانش آموز برای تحصیل وجود دارد معلم اعزام شده است و در تامین نیروی انسانی مشکلی نداریم.

ادارات آموزش و پرورش در تحویل کلاس‌های کانکسی همکاری کنند

قنبری بیان کرد:  ادارات آموزش و پرورشی که کلاس ساختمانی جایگزین کلاس‌های کانکسی آنها شده است در تحویل کانکس‌ها به آموزش و پرورش عشایر همکاری کنند.

تلاش زیادی برای ساخت مدرسه و کلاس درس در مناطق عشایری انجام گرفته و در چند سال اخیر ۱۱۰ واحد آموزشی در این مناطق احداث شده اما همچنان برخی از دانشآموزان عشایری این استان در کپر درس می خوانند و باید کانکس جایگزین این کلاس‌ها شود.

وی گفت: برخی از مناطق عشایری خوزستان مثل اندیکا و ایذه در فصل سرما در محاصره برف قرار می‌گیرند و برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان در این مناطق به ایجاد کلاس‌های کانکسی نیاز است.

قنبری بیان کرد: ۲۰۷ دستگاه کانکس در ادارات آموزش و پرورش خوزستان با ساخت کلاس های ساختمانی در یک سال گذشته بدون استفاده ماندهد که نیاز است ادارات آموزش و پرورش خوزستان در تحویل این کانکس‌ها به آموزش و پرورش عشایر برای استفاده دانش‌آموزان همکاری کنند.

 بر اساس دستور استاندار خوزستان کلاس‌های کانکسی در خوزستان باید برچیده شوند؛ ۳۰۷ کلاس کانکسی درخوزستان شناسایی شده که کار ساخت کلاس ساختمانی آنها از ۲ سال گذشته آغاز شد و تاکنون ۲۰۷ کلاس ساختمانی جایگزین کانکس‌ها شده است.

۱۴ هزار دانشآموز عشایر از دوره پیش دبستانی تا متوسطه دوم در ۱۴ منطقه عشایری خوزستان در ۷۰۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار