تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۱۹۵۱۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳ هزار و ۳۳۳ حواله آهن‌آلات به مناطق آسیب‌دیده از سیل تحویل داده شد
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: با دستور وزیر نفت ۳ هزار و ۳۳۳ حواله آهن‌آلات برای ساخت‌وساز مناطق آسیب‌دیده از سیل فروردین‌ماه تحویل مردم داده شد.
  احمد محمدی امروز در مراسم تحویل واگذاری آهن‌آلات اهدایی شرکت ملی نفت ایران به مناطق آسیب‌دیده از سیل، با اشاره به حضور مجموعه وزارت نفت در حادثه سیل فروردین‌ماه امسال و خدمات رسان به مناطق سیل‌زده، اظهارداشت: در روزهای آغازین سیل 98 به دستور وزیر نفت با همه امکانات در خدمت مردم بودیم تا به شکلی حجم خسارت‌ها کاهش یابد.

وی افزود: در آن زمان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به همراه شرکت ملی حفاری ایران معین شهرستان‌های اهواز، باوی و کارون شدند که پرجمعیت‌ترین و حساس‌ترین نقاط خوزستان هستند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: عملیات‌ انجام‌شده در مدت وقوع سیل و پس‌ازآن حدود 2 ماه به طول انجامید و اقدامات خوبی صورت گرفت که در پی آن توانستیم از ورود آب به شهر اهواز جلوگیری کنیم.

محمدی به اعتبارات تخصیص داده‌شده برای کمک به بازسازی مناطق آسیب‌دیده اشاره کرد و گفت: پس از سیل اعتباری بالغ‌بر 130 میلیارد تومان برای بهسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده در سه شهرستان موردنظر تخصیص و پرداخت شد.

وی افزود: امروز نیز با دستور وزیر نفت 3 هزار و 333 حواله آهن‌آلات برای ساخت‌وساز مناطق آسیب‌دیده از سیل فروردین‌ماه تحویل مردم داده شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: درحال حاضر حدود 70 درصد آهن‌آلات موردنیاز در اختیار مردم قرار داده شد و مابقی نیز به‌زودی اختصاص می‌یابد تا پیش از پایان سال شاهد اتمام کار بازسازی‌ها باشیم.

14 پروژه شرکت ملی نفت ایران به نام سردار سلیمانی نام‌گذاری شد

بابک دارابی مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‎خیز در ادامه این مراسم با ادای احترام به شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همراهان شهیدش، گفت: با توجه به شهادت سردار سلیمانی، 14 پروژه شرکت ملی نفت به نام این سردار رشید نام‌گذاری شده که 11 پروژه آن در خوزستان، 2 پروژه در استان فارس و یک پروژه در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

وی به کمک‌های این شرکت در طول مدت سیل فروردین 98 اشاره و عنوان کرد: کمک‌های شرکت ملی نفت ایران بعد از وقوع سیل آغاز شد که نخستین حرکت پرداخت مبلغ 130 میلیارد تومان تعهد شرکت ملی نفت برای بازسازی مناطق سیل‌زده بود.

دارابی افزود: این مبلغ در سه حوزه نوسازی مدارس، علوم پزشکی و کمک به افراد آسیب‌دیده ناشی از سیل اختصاص یافت؛ اما شرکت ملی نفت ایران در ادامه خرید میلگرد را نیز برعهده گرفت.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‎خیز ادامه داد: توانستیم در حوزه نوسازی تا قبل از آغاز سال تحصیلی مدارس را تحویل دهیم. در حوزه علوم پزشکی نیز قراردادها منعقدشده که متناسب با پیشرفت فیزیکی اعتبارات به آن‌ها داده می‌شود.

وی درباره خرید میلگرد برای خانه‌های آسیب‌دیده از وقوع سیل، گفت: حواله‌ها برای افراد صادرشده و از طریق بنیاد مسکن نسبت به پرداخت هزینه‌ها اقدام می‌شود.

دارابی خاطرنشان کرد: همچنین 51 میلیارد تومان برای آسیب دیدگان زلزله مسجدسلیمان جهت ساخت 500 واحد نیمه‌تمام شهرک ولیعصر تخصیص‌یافته است.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‎خیز به تعهدات شرکت ملی نفت ایران برای مشارکت در ساخت شبکه فاضلاب شهرستان کارون اشاره کرد و گفت: با دستور وزیر نفت 10 میلیارد تومان برای احداث شبکه فاضلاب در شهرستان کارون تخصیص یافت که با مشارکت آبفا خوزستان در سال آینده شاهد ساخت شبکه فاضلاب شهرستان کارون و شهر کوت عبدالله خواهیم بود.


مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار