تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۱۹۵۱۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرداخت خسارت به ۸۰ درصد کشاورزان خوزستانی آسیب دیده از سیل
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از پرداخت خسارت به ۸۰ درصد کشاورزان خوزستانی که در جریان سیلاب فروردین امسال خسارت دیدند خبر داد.
  کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پس از سیل مهیب بهار امسال که بخش کشاورزی استان متحمل خسارات سنگینی شد ۲۳ هزار و ۵۴۱ پرونده با مبلغ نهایی ۶ هزار و ۳۰۰میلیارد ریال تشکیل شد که از این میزان ۱۸ هزار و ۹۳۵ هزار پرونده توسط پژوهشگاه فضایی تایید و مبلغ ۴ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت دیده از سیل در خوزستان پرداخت شده است.

او افزود: ۴ هزار و ۲۰۵ پرونده نیز مراحل نهایی اصلاح و تکمیل نواقص را طی می‌کنند و ۴۰۱ پرونده نیز مورد تایید قرار نگرفتند.

چنگلوائی اظهار داشت: در زمینه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه نیز تعداد ۱۸ هزار و ۴۴۷ پرونده، معادل ۵ هزار و ۲۵۰ بهره بردار خسارت دیده خوزستانی به ۸ بانک عامل معرفی، و مبلغی معادل یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت دریافت کردند که این خود کمک بزرگی برای بهبود وضعیت زندگی کشاورزان خوزستانی محسوب می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این اینکه تعدادی از کشاورزان خوزستانی به دلیل ثبت نکردن به موقع مشخصات، و پایان مهلت قانونی تعیین شده توسط وزارت کشور نتوانستند مراحل تشکیل و تکمیل پرونده را انجام دهند، تصریح کرد: پس از تکمیل و تعیین تکلیف ۴ هزار و ۲۰۵ پرونده باقی مانده توسط پژوهشگاه فضایی، فرصتی دوباره برای ثبت مشخصات به بهره‌بردارانی که موفق به بارگذاری مدارک خود در سامانه نشدند داده خواهد شد تا حقی از کشاورزان خوزستانی ضایع نشود.

در جریان سیلاب فروردین امسال بیش از ۸۰هزار میلیارد ریال به زیرساخت‌ها و محصولات کشاورزی و نیشکری خوزستان وارد شد.

دولت مصوب کرد برای هر هکتار گندم آبی در خوزستان که در جریان این سیلاب دچار آبگرفتگی شد و از بین رفت مبلغ ۶۰میلیون ریال به صورت نقدی پرداخت کند

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار