تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۹۵۱۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۹۱ میلیاردریال مقره‌شوی برای خطوط برق خوزستان خریداری شد
 معاون امور مالی و پشتیبانی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: ۳۰ دستگاه خودروی مجهز به مقره ‌شوی برای شستشوی خطوط انتقال برق در حالت اورژانسی با اعتبار ۱۹۱ میلیارد ریال خریداری شده است.

مهدی باسطی‌نیا  بیان کرد: بعد از خاموشی‌های گسترده سال ۹۵ به دلیل ریزگردها، خرید ماشین‌آلات مقره شو در دستور کار این شرکت قرار گرفته و در حال حاضر با دستگاه های خریداری شده که قابلیت شستشوی خطوط گرم و سرد را دارند و نیز با شستشوی مرتب خطوط و پست های برق ، خطر خاموشی بر اثر آلودگی ها به حداقل ممکن رسیده است.
وی ادامه داد: این خودروها قابلیت تردد در مناطق صعب العبور و یا مناطقی که خطر فرو رفتگی تجهیزات سنگین وجود دارد برای شستشوی خطوط برق مورد استفاده قرار بگیرند از این رو به آنها مقره شوهای اورژانسی می‌گویند.
باسطی نیا گفت: تاکنون ۱۵ دستگاه خودروی مجهز به مقره شو به این شرکت تحویل داده شده و ۱۵ دستگاه دیگر که در حال نصب تجهیزات هستند تا بهمن ماه سال جاری به ناوگان برق منطقه ای خوزستان اضافه می شوند.
وی افزود: از سال ۹۵ تاکنون ۱۳ دستگاه کامیون مقره شو و ۲ دستگاه بالابر مقره شو ۳۳ متری نیز در این شرکت خریداری شده است.
مصرف برق در خوزستان معادل هشت هزار و ۸۰۰ مگاوات است.
توفان گرد و غبار در هشتم بهمن سال ۹۵، قطع چند روزه آب و برق و مخابرات را در اهواز و چند شهر در پی داشت که اوج آن خروج پنج نیروگاه خوزستان از مدار و قطعی چند ساعته قطع برق و آب در ۱۱ شهرستان خوزستان و از جمله کلانشهر اهواز و تعطیلی مدارس و ادارات بود. پس از آن دولت سالانه اعتباری برای تجهیز شبکه برق خوزستان و خرید دستگاه های مقره شو قرار داد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار