تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۹۵۲۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صادرات بیش از ۱۶ هزار تن ماهی و میگو به آنسوی مرز‌ها
رئیس گروه پایش صنایع شیلاتی و توسعه بازار اداره کل شیلات خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۶ هزار تن ماهی و میگو به آنسوی مرز‌ها صادر شده است.
 نبی الله لجم اورک باقری رئیس گروه پایش صنایع شیلاتی و توسعه بازار اداره کل شیلات استان خوزستان درخصوص میزان صادرات آبزیان از استان به آنسوی مرز‌ها گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۱۶ هزار تن انواع ماهی و میگو شامل؛ ۳ هزار و ۳۱۳ تن ماهیان دریایی، ۱۲ هزار و ۱۹۴ تن ماهیان پرورشی و ۵۰۰ تن میگو به خارج از کشور صادر شده است.

او افزود: این میزان ماهی و میگو به کشور‌های کویت، عراق، تایلند و ترکیه صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال با ۲ هزار تن افزایش، ۱۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

لجم اورک باقری درخصوص واردات آبزیان از استان‌های همجوار به خوزستان اظهار داشت: ماهیان در یایی، ماهیان پرورشی و میگو از استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، لرستان، بوشهر انجام می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: ماهیان گرم آبی، ماهیان سرد آبی، میگو، ماهیان دریایی (سی باس) در مجتمع‌های پرورش ماهی فعال در استان تولید می‌شود.

به گفته رئیس گروه پایش صنایع شیلاتی و توسعه بازار اداره کل شیلات خوزستان صادرات آبزیان از استان به سایر کشورها، در مدت مذکور ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار ارزآوری داشته است.

صدور ۵ مجوز احداث بازار عرضه آبزیان

این مقام مسئول به صدور ۵ مجوز احداث بازار عرضه آبزیان در سطح استان خوزستان اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر یکی از این بازار‌ها با پیشرفت فیزیکی حدود ۳۰ درصد در شهرستان باوی در حال اجرا است.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار