تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۹۵۲۱۳
print
نسخه چاپی
send
ارسال به دوستان
ذخیره
 وزیر آموزش‌ و پرورش یادگیری در مدرسه را دوطرفه دانست و گفت: برای همزیستی مسالمت‌آمیز، باید مهارت‌های گفتگو، پذیرش و تحمل دیگران را به دانش آموزان آموزش داد تا دانش آموزان ایرانی با اتباع خارجی به‌خوبی در کنار یکدیگر به تحصیل بپردازند.

به گزارش مرکز اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، محسن حاجی میرزایی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از دبستان چنگیز پور که در جنوب تهران (محله باغ آذری) قرار دارد  با آموزگاران این مدرسه دیدار و گفتگو کرد.

وی در این بازدید گفت: کار اصلی آموزگاران در مدرسه آموزش دانش آموزان است، اما این یادگیری دوطرفه است.

وزیر آموزش و پرورش پس از استماع سخنان مدیر و معلمان مدرسه با اشاره به وجود دانش آموزان افاغنه در این مدرسه اظهار داشت: معلمان در حین تدریس به‌ نوعی تجاربی را می‌ آموزند و این تجربیات به خصوص اگر در مدرسه‌ای دارای مشکلات باشد، بسیار ارزشمند است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: اینکه معلم در مقطعی تدریس کند که آثارش پایدارتر باشد بسیار ارزشمند است؛ زیرا نتیجه کار معلم تا سال‌ها در زندگی دانش آموزان ادامه خواهد داشت؛ بنابراین شخصیت دانش آموزان در آینده معرف معلم او است.

وی با اشاره به شوق و علاقه آموزگاران در خدمت کردن در مناطق محروم اظهار کرد: اینکه با عشق و علاقه و در محیط آرام کار می‌کنید بسیار مهم است. کسانی می‌توانند در چنین محیط‌های محرومی کار کنند که عشق و علاقه قلبی داشته باشند.

وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه ۷۰ درصد مدارس دارای کیفیت‌های لازم هستند، گفت: شرایطی را فراهم کردیم تا خیران مدرسه‌ساز بتوانند مدارس را بازسازی کنند و همچنین در بودجه عمرانی نیز بودجه‌ای برای نوسازی و بازسازی مدارس اختصاص ‌یافته است.

وی گفت: با توجه به شرایط ساختمان آموزشی این مدرسه، تخریب و بازسازی این مدرسه در اولویت قرار خواهد گرفت.

این دبستان دارای ۳۷۹ نفر دانش‌آموز است و از این تعداد ۲۷۹ نفر از دانش آموزان از اتباع کشور افغانستان هستند. اغلب کلاس‌های این مدرسه ۳۸ و ۴۰  نفر هستند.

وزیر آموزش‌ و پرورش در این بازدید در جمع معلمان حاضر شد و به‌ طور مستقیم با آنها گفتگو کرد. همچنین هریک از آموزگاران بدون واسطه با وزیر سخن گفتند.
مرجع / ایسنا
ایمیل مستقیم: info@khouznews.ir
پیامک: 5000205020
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار