تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۹۵۲۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اندیشه دفاعی امام و فرهنگ تشیع حماسه دفاع مقدس را رقم زد
 جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور گفت: اندیشه دفاعی امام راحل و فرهنگ والای تشیع سبب شد حماسه دفاع مقدس رقم بخورد تا این حماسه به عنوان ذخیره‌ای ارزشمند و ماندگار برای نسل‌های آینده بماند.

  امیرسرتیپ محمد فهمیده روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس خوزستان در سالن آیت الله خامنه‌ای مجتمع فرهنگی فجراهواز، ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان حوادث سقوط هواپیمای مسافری خطوط هوایی اوکراین و فوت شماری از هموطنان در کرمان در آیین تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی ، از دفاع مقدس به عنوان دانشگاه ملی نام برد و افزود: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از شاگردان و فرزندان دانشگاه دفاع مقدس بود که آن حماسه‌ها را خلق کرد و همه ما به شهادت آن سردار مخلص مباهات و افتخار می‌کنیم.  
وی شهدای دفاع مقدس ، ادامه دهنده راه و مسیر حرکت شهدای نهضت عاشورای حسینی بیان کرد و افزود: برکت خون شهدا سبب رسوایی جبهه استکبار شد ، سیلی اخیری که به آمریکای جنایتکار نواخته شد درسی بود که ما از شهدا گرفتیم.
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشرارزشهای دفاع مقدس کشور ابراز امیدواری کرد آمریکای متجاوز و اشغالگر با درس گرفتن از ضربه اخیری که از جمهوری اسلامی ایران دریافت کرد نیروهای خود را از منطقه غرب آسیا بیرون ببرد تا امنیت و ثبات به منطقه بازگردد.
     
جلوگیری از تحریف و فراموشی دفاع مقدس
امیرسرتیپ فهمیده جلوگیری از تحریف و فراموشی ارزشهای دفاع مقدس را از وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بیان کرد و افزود:این بنیاد در سال‌های اخیر با مستندسازی ، تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از تحریف حقایق دفاع مقدس انجام داده که راه اندازی موزه‌های دفاع مقدس در آبادان و دزفول نمونه‌ای از این تلاش‌های جهادگونه است.
وی خوزستان را پیشانی و پایتخت دفاع مقدس بیان و ابراز امیدواری کرد باغ موزه دفاع مقدس اهواز نیز با طراحی جدید راه‌اندازی شود.     
در این آیین آیت‌الله محسن حیدری از نمایندگان مردم خبرگان رهبری از تلاش‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان در گسترش فرهنگ دفاع مقدس و مستندسازی آثار بجای مانده از دوران حماسه و مقاومت تقدیر کرد.
وی توسعه و نشر ارزشهای دفاع مقدس را بنابر تاکید مقام معظم رهبری ، کاری ارزشمند توصیف کرد.
به گزارش ایرنا در این آیین ضمن تقدیر از تلاش‌های سردار محمد علی پور ، سردار عباس یوسفی شیخ رباط به عنوان مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان معرفی شد.
سردار یوسفی شیخ رباط پیش از این معاون هماهنگ کننده قرارگاه کربلا و فرماندهی تیپ زرهی حضرت حجت(عج) بود.

همچنین طی حکمی سردار محمد علی‌پور به عنوان فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور کشور منصوب شد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار