تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۹۵۲۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نقش آمریکا در پشت پرده سقوط تعدادی هواپیمای مسافری در تاریخ ثبت شده است
 نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: نقش آمریکا در پشت پرده سقوط تعدادی از هواپیماهای مسافری در تاریخ ثبت شده و در حادثه اخیر سقوط بوئینگ نیز بی تقصیر نبود.

 حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد روز یکشنبه در آیین گرامیداشت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش و مجاهد شهید ابومهدی المهندس در حسینیه ثارالله اهواز اظهار داشت : سردار رشید اسلام رفتارش خالصانه بود و مسئولیت های خود را تنها برای رضای خدا انجام می داد و همین امر باعث شد پس از شهادتش، اشک از چشمان میلیون ها ایرانی جاری شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: سقوط هواپیمای مسافربری برای همه ما دردناک بود و بار دیگر با خانواده های مسافران این پرواز تلخ ابراز همدردی می کنیم.

وی گفت: اکنون رسانه های بیگانه روزانه به دنبال جوسازی برای این حادثه هستند در حالی که نمونه این اتفاق بارها و بارها در سایر کشورها نیز رخ داده و در برخی از این حوادث نیز پس از سالها مشخص شده که هواپیماهای مورد نظر توسط موشک های آمریکایی مورد هدف قرار گرفته و سقوط کرده است.

حجت الاسلام موسوی فرد اظهار داشت : همچنین در روسیه نیز اتفاق مشابهی رخ داده و مسئولان این کشور هیچگاه مسئولیت آن را بر عهده نگرفتند.

وی بیان کرد : در شبی که سیلی به آمریکا زدیم انتظار می رفت همانگونه که تهدید کرده بودند به ۵۲ نقطه کشور حمله کنند و پدافند ایران در بالاترین سطح آمادگی قرار داشته و هر نوع حرکتی را تهدید می دانستند .

وی بیان کرد : برای نخستین بار بود که در منطقه فرودگاهی پدافند هوایی مستقر می شود و سربازی که این اقدام را صورت داده، اگرچه خطا کرده اما به عمد نبوده است .

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: آمریکا در آب های خلیج فارس هواپیمای ایرانی را با ۳۰۰ مسافر سرنگون کرد و ژنرال ناو آمریکایی مدال افتخار دریافت کرد اما حادثه ایران خطای انسانی بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان همچنین با اشاره به جایگاه مادر در جامعه افزود: افتخار برای مادرانی است که امام خمینی(ره)، پروفسور حسابی ، شهید چمران ، شهید بهشتی و قاسم سلیمانی ها را تربیت کردند و این مادران باید الگویی برای مادران نسل های جدید قرار گیرند.

وی یادآور شد: نگاه دین اسلام اینگونه نیست که زنان در خانه محصور شوند بلکه به تعبیر شهید مطهری زمان نقش موثری در ساختن تاریخ داشته و خواهند داشت؛ این زنان مسلمان و مومنه هستند که مرد صالح را تربیت می کنند.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس مادرانی بودند که پنج شهید را تقدیم انقلاب کردند که نقش زنان و تاثیرگذاری آن ها در آن دوران ستونی است .

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: تشییع پیکر مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یارانش در خوزستان و سایر استان ها نشان دهنده مهر و دلبستگی مردم به این سردار رشید بود.

وی افزود: مسئولان باید اینگونه خدمت و دائم به مشکلات مردم رسیدگی کنند نه این که پشت درهای بسته مانعی بین خود و مردم قرار دهند.

آیین گرامیداشت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش و مجاهد شهید ابومهدی المهندس روز یکشنبه با حضور جمعی از بانوان بسیجی سراسر استان در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز برگزار شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار