تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۱۹۵۲۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۴۹ واحد تولیدی درخوزستان زیرپوشش طرح تسهیلاتی کمک‌ فنی و اعتباری
 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه ۴۴۹ واحد تولیدی در این استان مشمول طرح تسهیلاتی کمک‌های فنی و اعتباری شدند گفت: واحدهای تولیدی در قالب این طرح، تسهیلات با کارمزد ۱۲ درصد برای ایجاد رونق در تولید دریافت می‌کنند.

امیر حسین نظری بیان کرد: برای این تعداد واحد تولیدی مبلغ ۶ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است که از این ۳۳۰ واحد موفق به دریافت تسهیلات شدند؛ میزان تسهیلاتی که به این واحدها پرداخت شد سه هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: در طرح تسهیلاتی کمک‌های  فنی و اعتباری، تکمیل پروژه‌های بالای ۶ درصد و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در نظر است.

نظری افزود: این تسهیلات توسط بانک‌های صنعت و معدن و ملی توزیع و پرداخت می‌شود.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد:: همچنین امسال یکی از برنامه‌های مهم در دست اقدام وزارت صمت طرح فعال سازی و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی شناسایی شده است؛ بر این اساس امسال تاکنون ۴۲ واحد تولیدی تعطیل در خوزستان شناسایی شدند تا با کمک کردن به آنها دوباره به چرخه تولید بازگردند.

وی گفت: همچنین امسال تاکنون ۵۴ واحد تولیدی فعال که با ظرفیت محدود کار می‌کنند نیز شناسایی شدند تا به این واحدها برای رونق و تولید بیشتر کمک شود.

نظری افزود: امسال تاکنون ۹ واحد تولیدی در خوزستان به چرخه تولید برگشتند و ۱۲ واحد نیز افزایش ظرفیت تولید یافتند.

رییس سازمان صمت خوزستان با بیان اینکه این اقدامات تا تحقق اهداف نهایی و فعال سازی واحدهای مورد نظر ادامه خواهد داشت گفت: مشکل بیشتر این واحدها نقدینگی است که با تصمیماتی که گرفته شد مبلغ قابل توجهی تسهیلات با نرخ بهره مناسب برای راه اندازی اینگونه واحدها تامین و آماده پرداخت است.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی که به هر دلیل تعطیل یا با ظرفیت محدود فعالیت دارند در صورتیکه برنامه مدون عملیاتی برای راه اندازی مجدد یا افزایش ظرفیت تولید دارند به سازمان صمت خوزستان مراجعه کنند ادامه داد: در شرایط فعلی اقتصادی کشور و وجود نوسانات ارزی، شاهد افزایش چند برابری مواد اولیه و هزینه‌های تولید و به دنبال آن کاهش نقدینگی واحدهای تولیدی هستیم به همین منظور وزارت صمت برای جبران کاهش نقدینگی واحدهای تولیدی طرح های تسهیلاتی متعددی ابلاغ کرده است.

۱۳۸ واحد تولیدی در خوزستان زیرپوشش طرح رونق تولید

رییس سازمان صمت خوزستان با اشاره به طرح تسهیلاتی رونق تولید گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل بدهی‌ معوق، چک برگشتی، صورت‌های مالی، نداشتن میانگین پس انداز و سایر شاخص های مورد نظر بانک مرکزی قادر به اخذ تسهیلات از سیستم بانکی نیستند به همین دلیل و در راستای برون رفت این واحدها از مشکلات موجود دستورالعمل طرح رونق تولید توسط وزارت صمت و بانک مرکزی ابلاغ، و درکشور در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه امسال تاکنون ۱۳۸ واحد تولیدی در خوزستان موفق به اخذ مصوبه و معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات در قالب این طرح شدند افزود : از این تعداد ۴۷ واحد تولیدی موفق به دریافت حدود یک هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات شدند؛ این تسهیلات با بهره ۱۸ درصد و از طریق تمامی بانک‌ها و موسسات مالی برای متقاضیان واجد شرایط قابل دریافت است.

نظری گفت: به تمامی واحدهای تولیدی که نیاز به نقدینگی دارند اعلام می‌کنیم برای استفاده از تسهیلات مذکور نسبت به ثبت نام در سامانه بهین یاب قسمت تامین مالی اقدام و برای تکمیل پرونده و اخذ مصوبه به دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مستقر در سازمان صمت خوزستان مراجعه کنند؛ این تسهیلات در سه بخش تولیدی و صنعتی، کشاورزی و گردشگری پرداخت می‌شود.

استفاده اصناف از طرح رونق تولید

وی با بیان اینکه اصناف تولیدی نیز می‌توانند برای نوسازی وبازسازی واحدهای خود از تسهیلات طرح رونق تولید استفاده کنند افزود:اصناف برای بهبود فعالیت در بازار،می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سازمان صمت مراجعه کنند.

۱۰۵ واحد تولیدی در خوزستان از طرح تسهیلاتی تبصره ۱۸ قانون بودجه استفاده کردند

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: طرح دیگری که در خوزستان برای حمایت از واحدهای تولیدی در دست اقدام است طرح تسهیلاتی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه است که در آن، ارایه تسهیلات با مشارکت هفت بانک شامل ملی ، صنعت و معدن ، سپه ،توسعه تعاون، تجارت ، آینده و پست بانک در حال اجرا است.

وی گفت:کارمزد این تسهیلات بین ۱۲ تا ۱۴ درصد است که با تلفیق منابع صندوق توسعه ملی ، بانک و پرداخت یارانه از سوی وزارت صمت در حال اجرا است.

نظری ادامه داد: براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه هماهنگ(مدیریت فرآیند تسهیلات صندوق توسعه ملی) تاکنون ۱۰۵ واحد تولیدی در خوزستان موفق به اخذ مصوبه و معرفی به بانک شدند که اعتباری بالغ بر سه هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات به این تعداد واحد تولیدی در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان صمت خوزستان بیان کرد: از این تعداد پنج واحد به مبلغ حدود ۵۰۰ میلیارد ریال موفق به دریافت تسهیلات شدند؛ واحدهای تولیدی صنفی و صنعتی دارای مجوز از وزارت صمت می توانند برای بهره مندی از این تسهیلات نسبت به ثبت نام در سامانه بهین یاب اقدام و برای تکمیل پرونده به ادارات صمت شهرستان‌ها و دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مراجعه کنند.

وی افزود: با توجه به امکانات ایجاد شده برای کمک به واحدهای تولیدی و رفع موانع تولید با پرداخت تسهیلات ، اعمال بخشودگی‌ مالیاتی و بیمه‌ای ، قانون تسویه بدهی‌ بانکی ، مصوبات سران قوا در خصوص جلوگیری از اقدامات اجرایی بانک‌ها و بخشنامه استانداری و مراجع قضایی در خصوص قطع نشدن خدمات دولتی و سایر ظرفیت‌های ایجاد شده، از تمامی واحدهای تولیدی خوزستان در بخش‌های مختلف درخواست می‌شود هر نوع مانع بر سر راه تولید را به دبیرخانه گزارش و پیگیری کنند.

یکی از مشکلات عمده واحدهای تولیدی، بدهی به تامین اجتماعی است

رییس سازمان صمت خوزستان در ادامه گفت: یکی از مشکلات مهم واحدهای تولیدی موضوع پرداخت نکردن به موقع بدهی‌ها به تامین اجتماعی است که با توجه به قوانین و مقررات موجود منجر به جرایم سنگین و به دنبال آن اقدامات اجرایی ضد این واحدها می‌شود،  به همین دلیل با توجه به شرایط اقتصادی کشور هیات دولت در مقاطعی نسبت به اعمال بخشودگی جرایم بیمه ای اقدام می‌کند.

 نظری ادامه داد: امسال تاکنون یک هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و کارفرما در خوزستان شامل بخشودگی جرایم بیمه شدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار