تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۱۹۵۲۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هیات نجات غریق خوزستان در کاهش آمار غرق‌شدگان تلاش کند
  رییس فدراسیون نجات غریق کشور گفت: خوزستان دارای منابع آبی فراوان و خطرناکی است لذا هیات نجات غریق این استان باید در جهت کاهش آمار غرق‌شدگان بیشتر تلاش کند.

ایلخان نوری روز یکشنبه در مجمع انتخاب رییس هیات نجات غریق خوزستان که در اداره کل وررش و جوانان برگزار شد با بیان اینکه پس از گذشت ماه های طولانی با کمک اداره کل ورزش خوزستان توانستیم مجمع هیات نجات غریق خوزستان را برگزار کنیم افزود: خوشحالم که در جمع قهرمانان، پیشکسوتان و روسای شهرستان‌هایی هستم که بازوان هیات خوزستان هستند.

وی با تبریک به محسن ابدالی رییس هیات جدید خوزستان بیان کرد: او کارنامه خوبی از لحاظ علمی و عملی دارد و امیدوارم در طول چهار سال ریاست خود باعث ارتقای جایگاه نجات غریق خوزستان در سطح کشور شود.

وی کاهش آمار غرق‌شدگان‌ را هدف بسیار مهمی در نجات غریق دانست و گفت: انتظار داریم تمام ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان خوزستان دست به دست هم داده و برای رسیدن به این هدف تلاش کنیم.

نوری ادامه داد: خوزستان با داشتن سه هزار و ۴۸۴ منجی غریق، ۱۷ میلیارد مترمکعب منابع آبی طبیعی و ۱۲۰ استخر، از نظر منابع آبی جزو سه استان برتر کشور است لذا باید با کمک یکدیگر در کاهش آمار غرق‌شدگان در منابع آبی طبیعی گام برداریم.

وی به اجرای طرح استقرار منجیان داوطلب در مناطق حادثه خیز خوزستان اشاره کرد و گفت: هیات نجات غریق خوزستان باید با یک برنامه ریزی منسجم، مناطق پرخطر و جاهایی که بیشتر در دسترس مردم بوده را شناسایی کند و در این راه از صاحب نظران این رشته در شهرستان ها کمک گرفته شود تا در آینده شاهد کاهش آمار غرق شدگان در خوزستان باشیم.

نوری با بیان اینکه " نجات غریق یک عشق و علاقه است" شعار فدراسیون است و معتقدیم رشته نجات غریق جزو ورزش های پردرآمد کشور نیست افزود:ما آموزش را سرلوحه کار خود قرار دادیم و امسال سعی کردیم آموزش های خود را سخت تر کنیم. اعتقاد داریم منجیان خوب از دل آموزش سخت و خوب مدرسان رشد پیدا می‌کنند. ما نهایت همکاری را با هیات نجات غریق خوزستان خواهیم داشت و انتظار داریم هیات جدید ارتباط و تعامل خود را با فدراسیون بیشتر کند تا موفق تر باشد.

رییس فدراسیون خطاب به رییس جدید هیات نجات غریق استان گفت: از نیروهای عاشق نجات غریق در بدنه هیات استفاده شود تا بتوان عملکرد بهتری در سطح کشور داشت. جایگاه خوزستان با این همه منابع آبی، ناجی غریق و استخر باید بهتر از وضع موجود باشد؛ خوزستان در بعد آموزش از دیگر استان ها عقب افتاده همچنین به بعد قهرمانی باید بیشتر توجه کند. جایگاه خوزستان تنها شرکت در مسابقات نیست بلکه باید برای کاپ و مدال تلاش کند.

در این آیین با اهدای لوحی از ابراهیم نصیری که ۲ سال سرپرستی هیات نجات غریق خوزستان را بر عهده داشت و قادر نیسی که در طول این مدت کارهای اجرایی هیات را انجام می داد، تقدیر شد.

مجمع هیات نجات غریق خوزستان یکشنبه برگزار شد و محسن ابدالی با ۱۲ رای برای چهار سال هدایت این هیات را برعهده گرفت.

بر اساس آمار اعلام شده به طور میانگین سالانه حدود ۱۳۶ نفر در خوزستان غرق می شوند و این آمار بالا ، خوزستان را در رده های بالای جدول افراد غرق شده در کشور و حتی در برخی سال ها بالاتر از استان های ساحلی مازندران و گیلان که تعداد زیادی مسافر و گردشگر از سراسر کشور را پذیرا هستند، قرار داده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار