تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۱۹۵۲۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا کلان‌شهر اهواز میدان عرضه مستقیم دام ندارد؟‌
مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به وضعیت نامطلوب عرضه گوشت دام در جاده‌ها گفت: با توجه به پیگیری‌ها و اخطارهای مکرر در خصوص جلوگیری از عرضه دام زنده در معابر، به نظر می‌رسد اراده‌ای برای جمع‌آوری آن‌ها وجود ندارد.
 مصطفی کنارکوهی  بابیان اینکه تعداد مراکز فروش دام زنده و عرضه گوشت غیربهداشتی افزایش‌یافته است، اظهارداشت: باوجود محل‌های غیررسمی برای فروش دام زنده در کلان‌شهر اهواز و برخی شهرستان‌ها اکنون شاهد گسترش فعالیت‌های مراکز غیرمجاز فروش و عرضه گوشت غیراستاندارد در جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی هستیم.

وی افزود: سال‌ها است که اداره کل دامپزشکی خوزستان نسبت به فعالیت این مراکز اخطاریه‌های لازم را صادر و از برخی فروشندگان نیز شکایت کرده اما با جمع‌آوری یک محل فروش سریعاً نقطه دیگری به محل عرضه دام تبدیل می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان تأکید کرد: با توجه به پیگیری‌ها و اخطارهای مکرر در خصوص جلوگیری از عرضه دام زنده در معابر، به نظر می‌رسد اراده‌ای برای جمع‌آوری آن‌ها وجود ندارد.

کنارکوهی ادامه داد: متأسفانه استقبال مردم از یک‌سو و عدم همکاری مستمر برخی از دستگاه از سوی دیگر سبب گسترش فعالیت مراکز غیرمجاز فروش دام زنده و گوشت غیربهداشتی شده است.

وی افزود: 2 نقطه هفت شیطون و باران‌گرد را چندین مرتبه جمع‌آوری کردیم اما پس‌ازآن افراد دیگری جایگزین شده و فعالیت غیرقانونی فروش دام و گوشت غیربهداشتی را ادامه می‌دهند.

چرا کلان‌شهر اهواز میدان عرضه مستقیم دام ندارد؟

کنارکوهی در ادامه به فعالیت گسترده عرضه‌کنندگان دام زنده و گوشت غیربهداشتی در اهواز اشاره کرد و گفت: در 3 ماه گذشته حدود 25 پرونده عرضه غیرمجاز دام به دستگاه قضایی ارسال و محکومیت آن‌ها قطعی شد، اما قوانین بازدارندگی لازم برای جلوگیری از تکرار این تخلف را ندارند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان افزود: وقتی بازار غیرقانونی باشد، هرگونه فعالیت در آن غیرقانونی است و باید ریشه این بازارها خشکانده شود. اهواز نیازمند میدانی مشخص برای عرضه دام زنده است تا بتوان به‌صورت مستمر نظارت‌های بهداشتی را بر آن اعمال کرد.

وی تصریح کرد: عرضه گوشت زنده به‌صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است و نهادهای متولی سلامت مردم باید به همراه شهرداری اهواز سریعاً تصمیم مشخصی برای ایجاد میدان عرضه دام زنده و اجرایی کردن آن بگیرند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار