تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۹۵۲۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایران در چه شرایطی صعود می‌کند؟ ماموریت (غیر) ممکن
  تیم فوتبال امید ایران در آستانه حذف از مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا قرار دارد و در یک شرایط خاص می‌تواند به مرحله بعدی صعود کند.

هفته دوم مرحله گروهی مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در گروه سوم به اتمام رسید. کره‌جنوبی با نتیجه ۲ بر یک از سد ایران گذشت و ازبکستان نیز با ۲ گل، چین را شکست داد. با این نتایج کره ضمن حفظ صدرنشینی، صعود خود به مرحله یک چهارم نهایی را مسجل کرد. ازبکستان نیز با چهار امتیاز در رده دوم قرار گرفت. ایران و چین نیز به ترتیب با یک و صفر امتیاز در رده‌های سوم و چهارم جای گرفتند. چین دیگر شانسی برای صعود به دور دوم ندارد. آنها نخستین تیم حذف شده از جام نام گرفتند.

اما با توجه به نتایج به وجود آمده شاگردان استیلی تحت چه شرایطی صعود خواهند کرد؟

روز چهارشنبه تیم فوتبال امید ایران باید از ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه به مصاف تیم قعرنشین و حذف شده چین برود. همزمان با این دیدار ازبکستان هم به مصاف کره‌جنوبی از پیش صعود کرده برود. تیم ایران تنها در صورت پیروزی مقابل چین و شکست ازبکستان مقابل کره شانس صعود دارد.

در این صورت ایران و ازبکستان چهار امتیازی خواهند شد. قانون مسابقات می‌گوید که بعد از تساوی امتیاز ۲ تیم، بازی رو در رو حکم خواهد داد. چون ایران و ازبکستان در بازی رو در رو به تساوی رسیدند تفاضل گل مشخص کننده تیم دوم خواهد بود. در حال حاضر ازبکستان تفاصل گل به اضافه ۲ دارد و ایران با تفاضل منفی یک به کارش ادامه می‌دهد. یعنی باید در هفته آخر با تفاضل گل بالا از سد چین بگذریم و امیدوار باشیم در سوی مقابل ازبکستان بدون گل زده، مغلوب کره‌جنوبی شود.

همانطور که می‌بینید شرایط سختی برای صعود حاکم است و تیم استیلی شانس کمی برای رفتن به یک چهارم نهایی دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار