تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۹۵۳۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سپاه با متانت کامل اشتباه را پذیرفته و با خاطیان برخورد خواهد کرد
  رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان این‌که اگر اطلاع رسانی در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی به موقع صورت می‌گرفت تاثیر آن مثبت‌تر بود، گفت: بدون شک نمی‌توان گفت که مسئولان نظامی این مساله را از روی عمد کتمان کرده‌اند.

قاسم ساعدی در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی، اظهار کرد: با توجه به حساسیت روزهای اخیر در حمله موشکی تلافی‌جویانه ایران به آمریکا در پی ترور و به شهادت رساندن سردار سلیمانی و شروع پروازهایی که در اطراف مرز کشور صورت گرفت، پدافند هوایی کشور به صورت غیرعمد مرتکب اشتباه شد که این موضوع منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد.

وی افزود: امروزه همه کشورهای پیشرفته جهان نیز در مسائل نظامی به این موضوع اذعان کرده‌اند که دچار اشتباهات نظامی می‌شوند. این اشتباه اولین و آخرین اشتباه نظامی در جهان نبوده و نخواهد بود و در همه کشورهای جهان این‌گونه مسائل صورت گرفته و امکان دارد رخ دهد.

مسئولان نظامی این حادثه را از روی عمد کتمان نکردند

ساعدی در پاسخ به این سوال که چرا اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص این حادثه با تاخیر صورت گرفت؟ گفت: اگر اطلاع‌رسانی به موقع صورت می‌گرفت و این اشتباه اعلام می‌شد، تاثیر آن مثبت‌تر و بهتر بود اما بدون شک نمی‌توان گفت که مسئولان نظامی این مساله را از روی عمد کتمان کرده‌اند. اگر به صحبت‌های مسئولان سپاه توجه کنیم درمی‌یابیم که بعدها متوجه شده‌اند هواپیمای اوکراینی به اشتباه مورد اصابت قرار گرفته است.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سپاه پاسداران با متانت کامل این اشتباه را پذیرفته و با خاطیان برخورد خواهد کرد. همچنین مسئولان قضایی در حال پیگیری این موضوع هستند.

استعفا دردی را دوا نمی‌کند

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان بیان کرد: مسئولان مربوطه ابعاد این قضیه را به طور کامل شرح دادند و مسئولیت این اشتباه را بر عهده گرفتند، بنابراین با توجه به وضعیت فعلی منطقه و کشور نباید این مساله را بیش از این کش داد و مشکلاتی را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه استعفا دادن یک مسئول تنها نشان‌دهنده احترام به مردم است، افزود: مردم نباید استعفای مقامات را بپذیرند، چرا که استعفا دادن دردی را دوا نمی‌کند و نباید افراد خبره‌ای را که دچار اشتباه شده‌اند کنار گذاشت، بلکه باید تجارب ارزشمند، اندیشه و سوابق آن‌ها چه در عرصه نظامی و چه مدیریتی در نظر گرفته شوند.

در معادلات نظامی امکان رخ دادن خطا وجود دارد

ساعدی با بیان اینکه امکان خطا در همه زمینه‌ها وجود دارد و امکان خطا را به هیچ وجه نمی‌توان به صفر رساند، تاکید کرد: یک پزشک با حیات و مرگ انسان سر و کار دارد و ممکن است مرتکب خطا شود که در پی آن یک انسان تلف می‌شود اما نمی‌توان پزشک را به خاطر اشتباه غیرعمد از حرفه و تخصص پزشکی دور کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در ادامه گفت: در معادلات و محاسبات نظامی امکان رخ دادن خطا وجود دارد. سپاه پاسداران حافظ مرزها و امنیت و به عنوان پایه و اساس اقتدار کشور است. سپاه، نیرویی است که همه نقشه‌های دشمنان را چه در خارج و چه در داخل کشور، نقش بر آب می‌کند. ایثارگری‌های سپاه چه در عرصه نظامی و چه اجتماعی و خدماتی بر هیچ کسی پوشیده نیست. زحمات سپاه در خدمت به مردم کشور در بحران‌ها را نباید با یک اشتباه غیرعمد زیر سوال برد.

نباید به دشمنان مجال مانور دادن به این مساله را داد

وی تاکید کرد: نباید به دشمنان بهانه دهیم چرا که دشمن همیشه به دنبال تضعیف سپاه بوده، بنابراین نباید بیش از حد این ارگان مردمی و انقلابی تخریب شود.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تسلیت به همه هم‌وطنان به ویژه به خانواده‌های داغ‌دیده، گفت: همه کسانی‌که در این سانحه به شهادت رسیده‌اند فرزندان ایران هستند اما باتوجه به حساسیت منطقه و کشور و نیاز به انسجام ملی و با توجه به اینکه اقتدار کشور در گرو انسجام ملی است، نباید به دشمنان مجال مانور دادن به این مساله را داد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار