تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۹۵۳۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
باشگاه‌های کتابخوانی در زندان‌های خوزستان تشکیل می‌شود
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی در زندان‌های استان خبر داد.
  مرتضی جمشیدی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: طرح ایجاد باشگاه‌ها در زندان‌های کشور امسال در چند استان اجرا شد که با توجه به پیگیری‌های دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی خوزستان با مرکز، موافقت برگزاری این طرح در استان حاصل شد.

او افزود: تفاهم نامه‌ای بین امور زندان‌ها و معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان منعقد شد که بر این اساس دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخوانی، زمان برگزاری جشنواره را تا تشکیل و آماده شدن باشگاه‌های استان به اسفندماه تغییر داد.

جمشیدی با بیان این که گسترش و ترویج کتابخوانی آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش می‌دهد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم این اتفاق به سرعت در زندان‌های استان بیفتد. هرچند شهرستان رامهرمز به صورت خودجوش و پیشرو کار کتابخوانی در امور زندان‌های این شهرستان را آغاز کرد؛ با توجه به زمان کمی که در اختیارمان قرار دادند دوره‌ی آموزشی ویژه‌ی کارکنان فرهنگی و روحانیون زندان‌ها در روز‌های پایانی این هفته اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: برای کارگاه‌های آموزشی زندان‌ها از مدرسان و تسهیلگران استان استفاده می‌کنیم و شیوه نامه مختص سازمان زندان‌ها تهیه شده که در دسترس تسهیلگران علاقه‌مند در دوره قرار می‌گیرد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار