تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۹۵۳۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ارائه تسهیلات به متقاضیان فعالیت‌های فرهنگی هنری در خوزستان
مسئول تسهیلات و امور اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از اشتغالزایی بیش از ۴۳ نفر از متقاضیان فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان در قالب طرح‌های پشتیبان در سال ۹۸ خبر داد.
  مجتبی رحیمی زیوار مسئول تسهیلات و امور اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: بمنظور اجرایی شدن برنامه تولید و اشتغال و حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر استان، تسهیلات حمایتی کم بهره و بلندمدت با عنوان تسهیلات مشاغل خانگی طی سال‌های اخیر در حال پرداخت است.

او افزود: مشاغل خانگی مجموعه فعالیت‌هایی است که از سوی عضو یا اعضاء یک خانواده در فضای مسکونی یا خانه بدون ایجاد اخلال در آرامش واحد‌های مسکونی همجوار و در قالب یک طرح کسب و کار شکل می‌گیرد و منجر به تولید کالا یا یک خدمت قابل عرضه به بازار می‌شود. اعطای این نوع تسهیلات حمایتی به ۳روش پشتیبان، مستقل و تحت پوشش انجام می‌شود.

رحیمی ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ از محل اعتبارات استانی و با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مبلغ ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به ۲۷۷ نفر از متقاضیان مستقل سطح خوزستان پرداخت شد که این مبلغ نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

مسئول تسهیلات و امور اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: باتوجه به رویکرد استان در زمینه حمایت از طرح‌های پشتیبان، در سال ۱۳۹۸ اطلاع رسانی لازم در خصوص چگونگی ارائه طرح‌های پشتیبان انجام گرفت و تاکنون تعداد ۱۳ طرح به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای اشتغالزایی بیش از ۴۳ نفر از متقاضیان فرهنگی و هنری استان به بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات ارسال شد.

او در پایان گفت: متقاضیان و هنرمندان واجد شرایط می‌توانند پس از ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی به نشانی www.mashaghelkhanegi.ir و انتخاب رشته شغلی متناسب با موضوع فعالیت خود در رشته‌های فرهنگی و هنری و اخذ تایید از معاونت‌های فرهنگی و هنری این اداره از مزایای تسهیلات حمایتی بهره‌مند شوند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار