تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۹۵۳۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کبدی بانوان خوزستان در مسیر رشد و توسعه قرار دارد
 رییس هیات کبدی خوزستان گفت: کبدی بانوان این استان اکنون در مسیر رشد قرار گرفته و در آینده نزدیک با کشف استعدادهای جدید جایگاه بهتری درکشور به دست می آورد.

کمال سعدی آل کثیر اظهار داشت: در استان بانوان بسیاری هستند که علاقه مند به کبدی بوده و به خوبی این رشته را دنبال می کنند که در صورت حمایت بیشتر می توانند در رویدادهای کشوری افتخارآفرینی کنند.

وی با بیان اینکه کبدی یکی از بازی های محله ای خوزستان بوده و این استان سرشار از استعدادهای نهفته است که باید کشف شوند گفت: در حال حاضر شهرستان‌های اهواز، دزفول،ماهشهر، مسجدسلیمان، اندیمشک، سوسنگرد و رامهرمز در بخش بانوان فعالیت‌های خوبی دارند همچنین ورزشکاران دختر برخی از مناطق استان اکنون در حال آموزش هستند.

رییس هیات کبدی خوزستان گفت: استعدادیابی به کمک آموزش و پرورش، برگزاری کارگاه های مختلف و برگزاری کلاس داوری و مربیگری از مهمترین برنامه های ما در سال های آینده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه استقبال از رشته کبدی در برخی از شهرستان های استان به قدری است که در زمان برگزاری یک مسابقه دوستانه، جوانان بسیاری برای تماشای بازی حضور پیدا می کنند افزود: در شهرستان شوشتر برای اولین بار فعالیت‌های خوبی در رده سنی نونهالان انجام شد و بنا داریم در دیگر نقاط استان فعالیت در این رده سنی را آغاز کنیم.

آل کثیر افزود: اگر جذابیت ‌های این رشته ورزشی به مردم استان شناسانده شود، چه بسا این علاقه ‌مندی در بین نسل نوجوان و جوان ما ایجاد شود تا در این رشته ورزشی فعالیت کنند و حتی ارگان های استان در آن سرمایه ‌گذاری انجام دهند.

وی با بیان اینکه در اردوهای تیم ملی پایه شاهد حضور بازیکنان استان هستیم گفت: با توجه به برنامه‌ریزی که انجام دادیم بی‌شک تا چند سال آینده شاهد یک تیم کبدی قدرتمند در رده سنی بزرگسال خواهیم بود. در حال حاضر رضا میرباقری عضو ثابت تیم ملی جوانان بوده و در رقابت های قهرمانی جهان به همراه تیم ملی عنوان نخست رقابت ها را کسب کرد.

رییس هیات کبدی خوزستان با اشاره به اینکه هدف اصلی ما حضور در رقابت های کشوری و رسیدن به مقام قهرمانی است افزود: با قهرمانی در لیگ دسته یک کشور می توانیم به لیگ برتر ورود پیدا کنیم و با تلاش بسیار روزی عنوان قهرمانی ایران را به خود اختصاص دهیم. از آنجا که ظرفیت لازم برای تحقق این هدف در بین ورزشکاران استان وجود دارد در سال های آینده به این مهم خواهیم رسید.

وی در پایان به مسابقات کبدی نوجوانان استان بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی در بهمن ماه اشاره کرد و گفت: همچنین در اوایل بهمن ماه رقابت های کبدی جوانان استان به مناسبت دهه فجر برگزار می شود که در پایان نفرات برتر به مسابقات کشوری اعزام می شوند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار