تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۹۵۳۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امیدیه میزبان مسابقات شطرنج سریع کشور شد
 رییس هیات شطرنج خوزستان گفت: میزبانی رقابت‌های سریع شطرنج ریتد کشور با تایید فدراسیون به امیدیه داده شد و این رقابت‌ها مطابق با معیارهای جهانی برگزار خواهد شد.

عبدالامیر خطیب زاده  اظهار داشت: با توجه به درخواست هیات شطرنج استان در خصوص برگزاری مسابقات ریتد در خوزستان، این رقابت ها در روزهای ۲۷ و ۲۸ دی ماه به میزبانی امیدیه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این رقابت ها با حضور بیش از یکصد شطرنج باز برگزار می شود گفت: کلیه قوانین و مقررات فیده حاکم بر این مسابقات بوده و زمان مسابقه برای هر نفر ۲۰ دقیقه با احتساب ۱۰ ثانیه زمان اضافی برای هر حرکت در نظر گرفته شده است.

خطیب زاده با بیان اینکه زمانی جایگاه شطرنج استان در رده بیستم کشور بود اما در چند سال اخیر همواره جزو پنج استان برتر کشور بودیم گفت: شطرنج بازان استان سال گذشته عملکرد بسیار درخشانی داشتند و همین امر موجب شد جایگاه چهارم کشور را به خود اختصاص دهیم.

رییس هیات شطرنج خوزستان ایجاد رقابت سالم در بین بازیکنان و تشویق جوانان و شطرنج بازان به سمت فضاهای ورزشی را از عمده اهداف این مسابقات دانست و افزود: ایجاد فرصت اخذ ریتینگ استاندارد برای عموم بازیکنان فاقد ریتینگ و افزایش ریتینگ بازیکنان دارای ریتینگ و شناسایی استعدادهای استان و برنامه ریزی برای رشد و شکوفایی آنها از دیگر اهداف برگزاری این رقابت ها است.

وی با اشاره به اینکه مسابقات در ۹ دور به روش سوییسی در بخش آقایان و بانوان و در رده سنی آزاد برگزار می شود گفت: جوایز این دوره از رقابت ها ۴۰ میلیون ریال بوده که به نفرات برتر اهدا خواهد شد.

خطیب زاده بیان کرد: این رقابت‌ها در پنج رده سنی مختلف برگزار می شود و شرکت کنندگان حاضر در مسابقات در رده های سنی زیر هشت سال، زیر ۱۰ سال، زیر ۱۲ سال، زیر ۱۴سال و بالای ۵۰ سال با یکدیگر به رقابت می پردازند.

رییس هیات شطرنج خوزستان گفت: استفاده از مربیان خارجی یا استاد بزرگ داخلی برای پیشرفت بازیکنان مستعد استان از مهمترین برنامه های هیات در سال آینده به شمار می رود که امیدواریم با جذب اسپانسر هزینه این کار تامین شود.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار