تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۹۵۳۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عقده‌گشایی در فضای مجازی تاسف‌بارتر از فاجعه سقوط هواپیما است
  مدرس حوزه‌های علمیه خوزستان عقده‌گشایی در فضای مجازی را تاسف‌بارتر از فاجعه سقوط هواپیمای اوکراین دانست و گفت: بدترین خیانت به خانواده‌های داغدار، عقده‌گشایی و سوءاستفاده سیاسی از این حادثه است.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلیمن ابوالحسن حسن زاده روز دوشنبه در آیین گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان سانحه هوایی تهران  - کیف، در مسجد امام خمینی(ره) دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: سانحه سقوط هواپیما و جان باختن جمعی از هم وطنان ضایعه سنگینی برای ما و ملت ایران بود و دل هر انسان با وجدانی را به درد آورد.

وی افزود: در خصوص چگونگی بروز این سانحه مسئولان سپاه و دولت توضیحات لازم را ارایه داده‌اند اما متاسفانه برخی از این حادثه سوء استفاده کرده و در فضای مجازی عقده گشایی و تخریب سپاه را در دستور کار قرار داده‌اند.

مدرس حوزه علمیه و دانشگاه ادامه داد: سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس و پس از آن در مبارزه با تروریسم و همچنین پس از آن در سیل خدمات ارزنده ای را ارایه داده و تلاش‌های این نیروی انقلابی برای هیچ کس پوشیده نیست.

وی بیان کرد: در آبگرفتگی اخیر اهواز نیز پاسداران انقلاب اسلامی با تمام ظرفیت وارد عمل شدند و گروههای جهادی با ایثارگری تا آخرین لحظات در کنار مردم بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده ادامه داد:متاسفانه در کشور ما راه برای اعتراض هنوز مشخص نیست و وزارت کشور و دولت تاکنون مجوزی را برای تجمع و انعکاس اعتراض های مردم صادر نکرده است و همین باعث شده که بسیاری از اعتراضات به خشونت انجامد.

وی گفت: هیچگاه منکر این نمی شویم که ممکن است در اعتراضات افرادی بیگناهی هم کشته شوند چرا که رهبر معظم انقلاب نیز برای رسیدگی به خانواده‌ این افراد تاکید فراوان داشتند .

مدرس حوزه علمیه و دانشگاه افزود:ما به‌ عنوان افرادی که با دانشجویان و قشر جوان بیشتر ارتباط داریم مسئولیت سنگین تری را بر عهده داشته و باید ذهن آنها را نسبت به شرایط کشور و توطئه‌های دشمن تقویت و آماده کنیم.

وی ادامه داد: سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی از نیروهای مخلص و انقلابی بود که در وصیت نامه خود آورده بود که روی مزارش تنها نام سرباز وطن درج شود و این نشان دهنده بزرگی این شهید والامقام است و بی شک حضور میلیونی مردم در آیین تشییع پیکر پاکش سندی بر اخلاص و محبوبیت وی در سطح جهان است.

حجت الاسلام والمسلیمن حسن زاده گفت: این سردار رشید اسلام در سیل خوزستان که اهالی یکی از روستاها حاضر به تخلیه منازل خود نبودند ، بوسه ای بر دستان یکی از اهالی این روستا زد و این مهر و محبت و خضوع گره گشای مشکلات آن منطقه بود.

وی ادامه داد: در پی سانحه هوایی روزهای اخیر، سردار حاجی زاده در سخنان خود آرزوی مرگ کردند چرا که خطا خطای بسیار بزرگی بود اما نباید این صداقت و شفافیت را نادیده گرفت.

مدرس حوزه‌های علمیه در خوزستان گفت: دانشجویان دوران پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را ندیده اند اما باید آمریکا را به عنوان دشمن قسم خورده این نظام اسلامی بیشتر بشناسند.

وی بیان کرد: آمریکا به ادعای خود در عراق دموکراسی ایجاد کرد اما آیا خود به این دموکراسی اعتقاد داشت؟ آنها داعش را به وجود آورده و پرورش دادند و این سپاه و ایثارگری های سردار سلیمانی ها بود که ریشه این جنایتکاران را در منطقه خشکاند.

وی گفت:سپاه در پی هدف قرار دادن هواپیمای مسافری اوکراین با تمام وجود عذرخواهی کرد در حالی که آمریکا هیچگاه برای سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرانی در خلیج فارس در دوران جنگ تحمیلی عذرخواهی نکرد.

در این آیین جمعی از استادان و دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز حضور داشتند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار