تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۹۵۳۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تجهیز شبکه آب‌رسانی ۲۲ روستای اهواز به سیستم حذف کدورت
 معاون امور عمرانی استانداری خوزستان از تکمیل پروژه‌های آب‌رسانی بخش مرکزی اهواز تا سه ماه آینده و تجهیز ۲۲ روستای این بخش به سیستم حذف کدورت آب خبر داد.

 ، فاضل عبیات از پروژه‌های آب‌رسانی بخش مرکزی اهواز بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات و پیشرفت این پروژه‌ها قرار گرفت.

عبیات اظهار کرد: ظرف سه ماه آینده پروژه آب‌رسانی به ۲۲ روستای بخش مرکزی اهواز تکمیل و دستگاه حذف کدورت آب نصب می‌شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان افزود: این دستگاه مجهز به فیلترهای سرامیکی است و دبی خروجی آب تصفیه شده آن حدود صد لیتر بر ثانیه است.

عبیات با بیان اینکه استفاده از سیستم حذف کدورت به منظور تأمین آب شرب سالم برای روستاها برای نخستین بار در استان صورت می‌گیرد، بیان کرد: روش حذف کدورت مزیت‌های قابل توجهی در مقایسه با احداث تصفیه خانه متعارف دارد.

وی گفت: هزینه خرید و نصب این دستگاه فقط ۱۰ درصد هزینه احداث تصفیه خانه متعارف و هزینه بهره‌برداری از آن از هزینه بهره‌برداری از یک تصفیه خانه متعارف با خروجی مشابه بسیار پایین‌تر است.

عبیات بیان کرد: نصب سامانه حذف کدورت آب پس از هماهنگی و مذاکرات و تفاهم‌نامه منعقد شده با معاونت علمی پژوهشی و فناوری ریاست جمهوری در دستور کار قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه نصب این سامانه می‌تواند سرآغاز تحولی برای تأمین آب شرب روستایی شود، عنوان کرد: این سامانه کدورت آب را به روش فیلتر سرامیکی حذف می‌کند.

عبیات عملکرد سامانه حذف کدورت را مشابه «حبانه» که در گذشته روستاییان از آن استفاده می‌کردند، توصیف کرد و افزود: نصب سامانه حذف کدورت آب تجربه موفقی خواهد شد که می‌تواند به پروژه‌های آب‌رسانی به روستاهای استان سرعت بخشیده و این کار را نیز در روستاهای دیگر استان گسترش دهد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان همچنین از پروژه اجرای شبکه آب‌رسانی به ۱۷ روستای مسیر الهایی نیز بازدید کرد و گفت: با اجرای این شبکه و اتصال آن به تصفیه خانه قلعه‌سحر آب‌رسانی به هفده روستای دیگر انجام خواهد شد؛ اجرای شبکه‌های آب‌رسانی در ماه‌های اخیر آغاز و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار