تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۹۵۳۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان:
حقی از داوطلبان تایید نشده ضایع نمی‌شود
  رییس هیات بازرسی و نظارت بر انتخابات خوزستان گفت: با تمهیداتی که در قانون انتخابات و فرایند بررسی صلاحیت‌ها در نظر گرفته شده حقی از داوطلبان تایید نشده یا نامزدهایی که صلاحیت آنان احراز نشده، ضایع نخواهد شد.

ابوالحسن معماری   با بیان اینکه دریافت شکواییه‌های داوطلبانی که به هر دلیل و ماده قانونی رد صلاحیت شده یا صلاحیت آنان احراز نشده از ۲۲ دی ماه در خانه معلم واقع در پادادشهر اهواز شروع شده است افزود: این عده از داوطلبان تا پنجشنبه ۲۶ دی ماه فرصت دارند شکواییه‌های خود را پس از پر کردن فرم شکایت به انضمام مدارک و اسناد مثبته تحویل دهند.
وی گفت: اعضای هیات نظارت استانی از ساعت هشت تا ۱۶ بعدازظهر کار دریافت شکایات را انجام می دهند ضمن آنکه دفاعیات حضوری این دسته از داوطلبان نیز که موجب اثبات صلاحیت آنان باشد دریافت خواهد شد تا در بررسی نهایی دفاعیات، حقی از کسی ضایع نشود.
رییس هیات بازرسی و نظارت بر انتخابات خوزستان افزود: شکواییه‌های داوطلبان پس از جمع بندی در همان روز به هیات مرکزی نظارت شورای نگهبان به منظور بررسی مجدد ارسال می‌شود.
معماری افزود: پس از این مرحله ، بررسی‌ها توسط اعضای شورای نگهبان صورت می‌گیرد البته در این مرحله نیز شورای نگهبان درباره همه داوطلبان تایید شده و نشده نظر خواهد داد بنابراین تایید یا عدم تایید تا رسیدن به آن مرحله نهایی ، موقتی است.
وی گفت: شورای نگهبان در ۱۱ بهمن ماه نظر خود را به همه داوطلبان اعلام خواهد کرد و پس از آن نیز داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی تا ۱۴ بهمن به مدت سه روز فرصت دارند شکواییه‌ها و اعتراض‌های خود را به طور مستقیم به شورای نگهبان بدهند و در این مرحله هیات نظارت استانی هیچ نقشی برای دریافت شکواییه‌ها ندارد.
معماری افزود: در ۲۲ بهمن اسامی شورای نگهبان اسامی نهایی نامزدهای تایید شده را به وزارت کشور ارسال می کند و از روز بعد یعنی ۲۳ بهمن نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ، به مدت یک هفته فرصت تبلیغات رسمی دارند و روز اول اسفند یعنی یک روز قبل از انتخابات تبلیغات متوقف می‌شود.  

۸۸۸ نفر برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در خوزستان نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۳۰ نفر انصراف داده و ۸۵۸ نفر آمار نهایی ثبت نام کنندگان این دوره بوده که صلاحیت آنها به مدت ۱۰ روز در هیات‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.
از این تعداد ۶۶۳ نفر معادل ۷۷ درصد در هیات‌های اجرایی تایید صلاحیت شده و صلاحیت ۱۹۵ نفر معادل ۲۳ درصد رد شده و یا احراز نشد.
خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است. دوم اسفند سال ۱۳۹۸، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، برگزار خواهد شد. انتخابات میان دوره‌ای خبرگان در خوزستان انجام نمی‌شود.
استان خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. این تعداد نماینده در انتخابات دوم اسفند تغییری نخواهد داشت. حوزه‌های انتخابیه آبادان و اهواز هر کدام سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارند.
به گفته معماری در این مرحله صلاحیت هشت نفر از نمایندگان فعلی مردم خوزستان در مجلس شورای نگهبان ، تایید نشده است.  

مرجع / ایرنا
برچسب ها: انتخابات ، خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار