تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۹۵۳۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برداشت پرتقال و لیموشیرین از باغ‌های ایذه آغاز شد
 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایذه گفت: برداشت محصول پرتقال و لیمو شیرین از باغ‌های مرکبات این شهرستان آغاز شد.

مصطفی هنرمندیان افزود: در شهرستان ایذه ۴۵۰ هکتار باغ پرتقال وجود دارد که از این مقدار ۳۵۰ هکتار مثمر است و ۱۰۰ هکتار دیگر هنوز به مرحله ثمر دادن نرسیده است، برداشت پرتقال از باغ‌های مثمر پرتقال ایذه آغاز شده و تا اواسط بهمن ادامه دارد.

وی متوسط عملکرد در هکتار باغات پرتقال در ایذه را ۱۲ تن در هکتار عنوان کرد وگفت: پیش بینی می شود از سطح باغات ایذه بیش از چهار هزار و ۲۰۰ تن پرتقال برداشت شود که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه عمده رقم تولید پرتقال ایذه را از نوع دزفولی و تامسون دانست و تصریح کرد: باغ‌های پرتقال ایذه در دنباله رود دهدز، سوسن، هلایجان و حومه شهر ایذه قرار دارند.

هنرمندیان اظهارکرد: مصرف پرتقال ایذه بصورت خام خوری و نیز خشک کردن است که در بازار ایذه، خوزستان و استان های همجوار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه همچنین گفت: برداشت لیمو شیرین از سطح ۱۰ هکتار از باغ های لیمو شیرین شهرستان آغاز شد.

وی افزود: در هر هکتار از این باغات، هشت تن لیمو شیرین تولید و در مجموع سالانه نزدیک به ۸۰ تن از این محصول برداشت می شود.

وی بیان کرد: عمده رقم تولیدی در ایذه، لیموی دزفولی بوده که از کیفیت مرغوبی برخوردار است.

لیمو شیرین، میوه ای سرشار از کلسیم و ویتامین ث با کالری بالا است که در جلوگیری از سرما خوردگی و پوکی استخوان به ویژه برای بانوان موثر است.

شهرستان ایذه در شمال شرق استان‌خوزستان‌ قرار گرفته که ازمجموع ۲هزار و ۲۵۰ هکتار از باغات این شهرستان حدود ۷۵۰ هکتار به مرکبات تعلق دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار