تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۹۵۳۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمریکا و انگلیس در فاجعه هواپیمای اوکراین نقش خونخواری نه خونخواهی ایفا می‌کنند
 سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به حادثه هواپیمای مسافربری اوکراین گفت: آمریکا و انگلیس در این فاجعه نقش خونخواری نه خونخواهی ایفا می‌کنند و می‌دانیم که آنها دلسوز ایران و ایرانیان نیستند.

غلامحسین اسماعیلی روز سه شنبه در هجدهمین نشست خبری خود افزود: در روزهای اخیر حوادث تلخ از جمله جانباختن تعدادی از هموطنان در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای عالی قدر در کرمان و همچنین عروج شهادت گونه مسافران پرواز اوکراین رخ داد که به نمایندگی از قوه قضائیه از صمیم قلب به خانواده های داغدار و ملت داغدیده ایران و خانواده اتباع دیگر کشورها تسلیت عرض می کنم.
وی ادامه داد: اعلام می کنم این عزیزان به ویژه جانباختگان خطوط هوایی اوکراین از ما از خانواده ما و از کشور ما و از این سرزمین بودند و تعدادی میهمان بودند که داغدار این فاجعه ما هستیم نه دیگران.
اسماعیلی اظهار داشت: آنها دلسوز ما نیستند زیرا در سیل ۹۸ حتی از رساندن کمک های مردمی و بین المللی ممانعت کردند که اگر دوستدار ایرانی بودند این اقدام جنایتکارانه را انجام نمی دادند.
سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س) افزود: ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) را که اولین و بزرگترین و والا مقام ترین شهید راه ولایت و الگوی ولایت مداری در جهان بشریت است، تسلیت می گویم.

سردار سلیمانی قهرمان بین المللی مبارزه با تروریسم بود  

وی با اشاره به حادثه ترور سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهادت مظلومانه سردار سرافراز، فدایی ایران و ایرانیان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان او که عزت و اقتدار و امنیت را برای مردم ما به ارمغان آورد، تسلیت می گویم.
اسماعیلی اضافه کرد: او قهرمان بین الملی مبارزه با تروریسم به ویژه تروریسم دولتی بود و درود و رحمت خداوند به روح بلند ایشان و ارواح طیبه شهدا که خون پاک آنها در ایران اسلامی و دیگر کشورها قیامتی برپا کرد.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: حضور بی نظیر مردم در تکریم این شهیدان، همایش قدرت و پایگاه مردمی نظام جمهوری اسلامی و نمایش همه نیروهای انقلاب در مقابل دشمن جنایتکار و تروریسم دولتی بود.
وی اضافه کرد: تلاش کردند مردم را از حاکمیت دور کنند اما خون به ناحق ریخته شهدا مردم را به صحنه آورد مردمی که انقلاب و نظام متکی بر آنها است.
اسماعیلی اظهارداشت: این حضور، رزمایش بی نظیر نظامی در امتداد اربعین حسینی و رفراندوم بزرگ و خیابانی بود که مردم نظر خود را درباره راهبرد استقامت در برابر دشمنان ابراز کردند.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: تشکر مجدد از مردم انقلابی و تشکر مضاعف از پاسداران دلاور دارم که در اولین فرصت نخستین گام را برداشتند و سیلی سختی برچهره استکبار و ترامپ قمارباز نواختند و بعد از این گام های سخت برداشته خواهد شد که به حضور نامشروع آمریکا در منطقه پایان می دهد.
وی خاطرنشان کرد: به خوبی می دانیم استکبار به ویژه آمریکا انگلیس و رژیم اشغالی هم از حضور مردم و هم از سیلی سپاه ناراحت و عصبانی هستند و دنبال بحران آفرینی هستند و البته نقشه و توطئه اصلی آنها جنگ نرم است که هوشیاری مردم این توطئه را خنثی خواهد کرد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار