تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۹۵۳۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون خبرداد:
سودآوری سالانه ۱۳ میلیون دلاری با تغییر کاتالیست‌ها
 مدیرعامل پتروشیمی کارون با اشاره به تغییر کاتالیست‌ها در این شرکت گفت: در مجموع این کاتالیست‌ها می‌تواند هزینه کلی شرکت و هزینه قیمت تمام شده را بسیار کاهش دهد و حدود ۱۳ میلیون دلار در سال برای ما سودآوری خواهد داشت.

علیرضا صدیقی‌زاده امروز، ۲۴ دی ماه در حاشیه بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهور از شرکت پتروشیمی کارون، اظهار کرد: پتروشیمی کارون واحدی است که ۵۰۰ هزار تن ظرفیت، ۲۲۰ هزار تن محصولات قابل فروش و ۵۰۰ تن ظرفیت فرآیندی دارد.

وی افزود: این کارخانه تولیدکننده ایزوسیانات‌ها است که ماده اولیه تولید مبلمان و صندلی ماشین است و همچنین در صنعت رنگ و چرم مورد استفاده قرار می‌گیرد که تا قبل از راه اندازی شرکت پتروشیمی کارون تمام این موارد از خارج وارد می‌شد.

مدیرعامل پتروشیمی کارون تصریح کرد: در حال حاضر با راه‌اندازی پتروشیمی کارون این مواد دیگر وارد نمی‌شوند و باید گفت با راه‌اندازی پتروشیمی کارون در ایران نزدیک به ۷۰ نوع شغل جدید ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: فرآیند تولید پتروشیمی کارون یک فرآیند کاملا پروسس محور است و بر مبنای خوراک محور نیست. مهمترین مصرف پروسه‌محورها، کاتالیست است که شامل کاتالیستی است که از پالادیوم و پلاتین بوده است و این کاتالیست حدود ۳۵ درصد قیمت تمام شده ما را تشکیل می‌داد.

صدیقی‌زاده ادامه داد: ما به دنبال این بودیم که چگونه بتوانیم قیمت تمام شده محصول‌مان را پایین بیاوریم که با همکاری و هماهنگی که با شرکت اکسیر نوین فرآیند صورت گرفت، قرار شد به جای پلاتین پالادیوم، رانی نیکل را استفاده کنیم که در حال حاضر کارهای پایلوتی و اولیه آن انجام شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر به ازای هر تن ایزوسیانات باید ۴۰۰ دلار پلاتین پارادیوم وارد می‌کردیم که با استفاده از رانی نیکل این ۴۰۰ دلار به ۶۰ دلار ‌رسیده است. بنابراین این کار، کار بسیار با ارزشی است و هزینه‌های ما را کاهش می‌دهد و قیمت تمام شده ما را به یک سوم می‌رساند.

مدیرعامل پتروشیمی کارون گفت: در مجموع این کاتالیست‌ها می‌تواند هزینه کلی شرکت و هزینه قیمت تمام شده را بسیار کاهش دهد و حدود ۱۳ میلیون دلار در سال برای ما سودآوری خواهد داشت
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار