تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۹۵۴۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر نفت: به دنبال توسعه صنعت پتروشیمی از طریق گاز هستیم ‌
معاون وزیر نفت با اشاره به افتتاح فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید گفت: با اجرای برخی پروژه‌ها و طرح‌ها به دنبال باز کردن دروازه‌ای برای توسعه صنعت پتروشیمی از طریق گاز هستیم.
  بهزاد محمدی در آئین افتتاح فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید اظهار داشت: امروز شاهد بهره‌برداری از 57 طرح هستیم؛ 56 طرح گذشته ظرفیت 66 میلیون تنی را برای کشور ایجاد کرده بودند.

‌وی افزود: این طرح اولین پروژه از جهش دور دوم صنعت متروشیمی کشور است که خوشبختانه قطار توسعه صنعت پتروشیمی کشور با سرعت مناسبی در حال حرکت است.

معاون وزیر نفت بیان کرد: ما به طور متوسط هر ماه یک طرح را افتتاح و بهره‌برداری برسانیم تا جهش دوم صنعت تا 1400 به پایام برسد؛ جهش سوم با ریل‌گذاری که ما ایجاد کردیم از سال 1400 به مدت 4 سال و‌ با 28 طرح انجام خواهد شد.

وی گفت: پس از پایان جهش سوم میزان تولیدات ما به 133 میلیون تن پتروشیمی و درآمد ما به 37 میلیارد دلار خواهد رسید که این موضوع سرعت پیشرفت صنعت پتروشیمی را از سایر صنایع بیشتر می‌کند.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر کیفی‌سازی و ایجاد اولین دانش‌های بومی عنوان کرد: حضور بخش خصوصی در جهش‌های دوم و سوم بسیار چشمگیرتر خواهد بود و ما با هوشمندسازی بخش خصوصی با دنبال ایجاد فناوری‌های نوین هستیم.

وی ادامه داد: ما باید در کنار افزایش ظرفیت تولید، فناوری و دانش مجموعه‌ها را ارتقا دهیم.

محمدی افزود: یکی از نگرانی‌های ما استفاده حداکثری از ظرفیت گاز کشور است و با اجرای برخی پروژه‌ها و طرح‌ها به دنبال باز کردن دروازه‌ای برای توسعه صنعت پتروشیمی از طریق گاز هستیم.

وی ادامه داد: ما تاکنون در صنعت پتروشیمی به دنبال افزایش ظرفیت حجمی بوده‌ایم اما در اصل باید به سمت افزایش کیفی محصولات و هوشمند‌سازی و پایداری آن باشیم.

معاوت وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: صنایع پتروشیمی در کشور 8 محصول پایه را با ارزش 23 میلیون دلار تولید می‌کنند که با جهش دوم و سوم میزان تولید این 8 محصول 125 درصد رشد خواهد کرد؛ امیدواریم با پایان جهش سوم رشد ما در دنیا پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

وی بیان کرد: ایران در بین کشورهای منطقه بعد از عربستان در جایگاه دوم از نظر محصولات پایه پتروشیمی است؛ پس از پایان جهش سوم ما با 57 میلیون تن محصولات پایه در جایگاه اول منطقه خواهیم ایستاد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اجرای 3 پروژع مگاتنی خاطرنشان کرد: صنعت پتروشیمی باید به سمت تولید محصولات گران قیمت برود و این موضوع مسلتزم سرمایه‌گزاری هوشمند و نوین است.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار