تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۹۵۴۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وقوع یک هزار و ۴۲۳ تصادف در دزفول در ۹ ماهه سال جاری
رئیس راهنمایی و رانندگی دزفول گفت: در ۹ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۴۲۳ تصادف در دزفول رخ داده که ۱۶ فقره آن منجر به فوت شده است.
  سرهنگ محمد تدین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی دزفول امروز در جلسه شورای ترافیک، اظهار کرد: در طول ۹ ماه سال جاری حدود یک هزار و ۴۲۳ تصادف در شهر دزفول اتفاق افتاده است که از این تعداد ۱۶ فقره منجر به فوت، ۸۵۳فقره جرحی و ۵۵۴ فقره دیگر منجر به خسارت شدند.

تدین گفت: علت عمده تصادفات درون شهری دزفول رعایت نکردن حق تقدم و بی‌توجهی به جلو ناشی از استفاده از تلفن همراه است، که در این میان خودروهای سواری، وانت بار و موتورسیکلت به ترتیب بیشترین آمار تصادفات درون شهری را دارا هستند.

وی افزود: نقاط حادثه خیز شهر دزفول به ترتیب جاده دزفول- اندیمشک، جاده کوی زیبا شهر، کوی پیام نور و جاده بن جعفر است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی دزفول تصریح کرد: طی ۹ ماه سال جاری در جاده دزفول-اندیمشک ۴۶ تصادف رخ داده است،که ۳ فقره آن فوتی، ۲۲ فقره جرحی و ۲۱ تصادف خسارتی بوده است.

تدین بیان نمود: در جاده کوی زیبا شهر شاهد ۲ تصادف منجر به فوت، ۵۷ فقره منجر به جراحت و ۲۵ تصادف خسارتی بودیم؛ همچنین ۲ تصادف منجر به فوت، ۱۰ تصادف جرحی و ۱۴ تصادف خسارتی در جاده‌های پیام نور رخ داده است و در جاده بن جعفر این آمار به ۸۴ فقر رسیده که ۲ فقره آن فوتی ۵۷ فقره جرحی و مابقی خسارتی بوده است .

وی گفت: در زمان آغاز سهمیه بندی بنزین و کاهش تردد خودروها که دلیل افزایش سرعت خودروهای دیگر شده باعث افزایش تصادفات در آذرماه سال جاری بوده به گونه‌ای که هفت فقره تصادف فوتی ، ۸۰ فقره تصادف جرحی و ۵۰ فقره تصادف خسارتی رخ داده است.

محمد تدین اظهار داشت: بیشترین آمار تصادفات شهر دزفول در صبح بین ساعت ۱۰ تا ۱۲ و عصرها ساعت ۱۵ تا ۱۸ است، که طبق آمار ماه گذشته ۵۵ مورد از تصادفات در خیابان اصلی و ۲۷ مورد دیگر در خیابان‌های فرعی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: کمبود تجهیزات در شهر و راههای ورودی و خروجی دزفول، نبود پایش تصویری مناسب و کمبود علائم هشدار دهنده از عمده مشکلات ترافیکی دزفول است؛ همچنین با وجود بیش از ۳هزار تقاطع در بافت اصلی شهر، رفع نواقص و اصلاح هندسی آنان بسیار ضروری و مهم است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی دزفول گفت: جاده دزفول- اندیمشک نیازمند تابلوهای هشداردهنده است و در جاده محمد بن جعفر هم باید هرچه سریعتر طرح تعریض جاده اجرا شود، هرچند که نصب جدا کننده وسط، نصب روشن کننده، اصلاح پیچ های نامتعارف و نصب دوربین در این جاده هم از اقدامات ضروری است که باید انجام شود.

سرگرد علیرضا جمالی فر جانشین پلیس راه اندیمشک نیز گفت: اخیراً در جاده بنوت ۲ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان باختند که این جاده جزو جاده‌های پرخطر دزفول به دلیل نداشتن شانه و علائم مناسب، قرار گرفته است.

وی با اشاره به جاده های پرخطر بن جعفر و دزفول-شوشتر، بیان کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز و کمبود تابلو و علائم مناسب، موجب حادثه آفرینی در جاده‌های برون‌شهری بن‌جعفر شده، همچنین جاده دزفول-شوشتر در چند تقاطع از جمله سه راهی سیاه منصور به بنوت و تقاطع کهنک نیاز برج نوری دارد.

جمالی فرد افزود: مشکلات زیادی در جاده‌های دزفول وجود دارد و به عنوان مثال جاده میان رود و سبزآب با عرض کم، پیچهای تند، نداشتن حفاظ زیاد نیازمند اصلاح سریع است؛ همچنین جاده سردشت با توجه به شلوغی‌های پنجشنبه و جمعه و حضور گردشگران باید در دستور کار ترمیم قرار گیرد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار