تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۱۹۵۴۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کنگره ملی مکانیزاسیون کشاورزی برای نخستین بار در خوزستان برگزار می‌شود‌
دبیر دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورزی گفت: با همکاری بخش خصوصی دوازدهمین دوره این کنگره با هدف بررسی چالش های حوزه مکانیزاسیون کشاورزی در دانشگاه شهید چمران اهواز به مدت دو روز برگزار می‌شود.
 حسن ذکی‌دیزجی اظهار داشت: نیاز به ماشین آلات و فناوری‎های جدید با توجه به نظام‌های کشاورزی نوین، منابع غذایی جدید، کاهش ضایعات محصول در زنجیره تولید، منوط به بکارگیری علوم نوین است که جهت نیل به امنیت غذایی توسعه مکانیزاسیون کشاورزی امری ضروری است.

وی افزود: دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورزی با حضور پژوهشگرانی از دانشگاهای خارجی کشورهای همسایه و صنعتگران بخش خصوصی  16 الی 18 بهمن ماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می شود.

دبیر دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورزی در اهواز بیان داشت: این کنگره تخصصی در قالب نشست‌های علمی و ارائه مقالات پژوهشی-صنعتی با رویکرد عملیات زراعی و مسایل فنی تولید محصولات مهم استان خوزستان مانند نیشکر و خرما تشکیل می شود.

وی درباره اهداف این همایش بیان داشت: ایجاد بستری مناسب جهت بیان و انتشار پژوهش های علمی در جهت بهبود درک موضوعات اصلی و وابسته به مهندسی مکانیک بیوسیستم و تبادل دانش و اطلاعات در زمینه پژوهش های علمی، فنی، تخصصی و کاربردی در حوزه علم مکانیک و مکانیزاسیون از جمله اهداف این کنگره است.

دبیر دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورزی گفت: مسایلی دیگر مانند ارائه روش‌های نوین در جهت اعتلای سطح دانش علمی و نظری اساتید و پژوهشگران این عرصه، هم اندیشی و انتشار نتایج تحقیقات اساتید، پژوهشگران و دانشجویان کلیه دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در سطح ملی و هچنین شناخت و معرفی اندیشه‌ها، نوآوری، اختراعات و خلاقیت‌های علمی و پژوهشی در سطح ملی در این عرصه و ارتقا انگیزه پژوهشگران فعال جهت حضور مؤثر در عرصه ها و مجامع علمی داخلی از جمله اهداف این کنگره است.

دیزجی با اشاره به رویکردهای وزارت علوم در ارتباط با بخش خصوصی تاکید کرد: از رویکردهای مهم وزارت علوم کم کردن فاصله مراکز علمی با جامعه و به‌ویژه صنعت است. این رویکرد در ارتباط با نسل سوم دانشگاهی مبتنی بر کارآفرینی و تولید ثروت است.

وی در ادامه بیان داشت: ارتباط دوسویه دانشگاه و بخش خصوصی و صنعت در جامعه پیشرفته امروزی امری ضروری است. با رایزنی‌های انجام شده مقرر است در کنگره امسال بخش خصوصی مقاله‎های پژوهشی-صنعتی خود را به صورت جداگانه ارایه کنند. مقاله‎های پژوهشی-صنعتی همان نوعی بیان علمی وار مشکلات و راه‌کارهای ممکن  بخش خصوصی در موضوع مربوطه است.

 دبیر دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورزی گفت: در این کنگره سعی شده پتانسیل های داخلی استان نمود بیشتری داشته باشد. طی جلساتی که با مسولین و کارشناسان جهاد کشاورزی و کشت و صنعت‌های استان مقرر شد که از تولید کنندگان بخش کشاورزی اعم از محصول کشاورزی و انواع ماشین‎های کشاورزی برای بیان نظرات در کنگره حضور داشته باشند.

وی درباره رویکرد دانشجویی این کنگره گفت: در بخش دانشجویی هم مسابقات علمی با همکاری بخش صنعت به منظور ارتباط شرکت‎های صنعتی با دانش آموختگان برتر در نظر گرفته شده است. این برنامه ها در جهت رفع مشکلات علمی شرکت‎های صنعتی است.

این استاد دانشگاه در پایان به سایر برنامه های جانبی این همایش اشاره و گفت:  در کنار این کنگره؛ . با توجه به اهمیت کشت و صنعت‏‌های نیشکر که اولین سمپوزیوم مکانیزاسیون نیشکر نیز برگزار می شود. همچنین با همکاری پژوهشکده خرما و میوه‌‏های گرمسیری و با حضور اساتید ایرانی و دانشگاه بصره نشست علمی در مورد چالش‎های تولید خرما است برگزار می شود.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار