تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۹۵۴۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تامین ۶۰میلیارد ریال اعتبار برای سرویس دانش‌آموزان مناطق محروم خوزستان
مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: ۶۰ میلیارد ریال برای تامین هزینه سرویس رفت و آمد دانش آموزان مناطق کم‌برخوردار و روستایی استان تامین شده است.

محمد صادق کریمی کیا بیان کرد: در شورای آموزش و پرورش استان مصوب شد که هزینه سرویس رفت و آمد دانش آموزان درمناطق روستایی و محروم از ۲ محل اعتبار دهیاری‌ها و مسوولیت‌های اجتماعی صنایع و شرکت‌ها تهیه شود.

وی گفت: بعد ازجلسه‌ با مدیر کل امور مالیاتی و مدیر کل امور روستایی و مدیر کل آموزش و پرورش استان ، مصوب شد از سر جمع اعتبارات دهیاری‌های استان مبلغ ۳۰ میلیارد ریال برای تامین هزینه سرویس رفت وآمد دانش آموزان استفاده شود.

کریمی کیا ادامه داد: درخواست آموزش و پرورش تامین ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای سرویس دانش آموزان بوده که ۷۵ درصد این اعتبار تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه۳۰میلیارد ریال دیگر نیز از محل مسوولیت‌های اجتماعی صنایع تامین می شود ادامه داد: صنایع و شرکت‌های استان نیز برای تامین این اعتبار همکاری لازم را دارند.  

 ترک تحصیل دانش آموزان به دلیل هزینه سرویس

کریمی کیا بیان کرد: افزایش قیمت بنزین بر بالا رفتن هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان و معلم‌ها تاثیر گذاشته و اگر این اعتبارتامین نشود ممکن است باعث بازماندگی از تحصیل و یا ترک تحصیل دانش آموزان شود.

بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان در مجموع ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین هزینه سرویس رفت و آمد دانش آموزان در مناطق روستایی، عشایری و کم برخوردار استان نیاز است که با شناسایی مناطق حساس و نیازمند به سرویس مبلغ ۸۰ میلیارد ریال ازاین رقم در اولویت تامین قرار گرفت. 

مشکل تردد دانش آموزان در مناطق محروم و سخت‌گذر برای رفتن به مدرسه از عوامل ترک تحصیل دانش آموزان در خوزستان است.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که در ۱۰ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار