تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۹۵۴۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعلام آمادگی هلال احمر خوزستان برای اعزام تیم‌های بهداشتی به سیستان و بلوچستان
  مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: جمعیت هلال احمر استان به هلال احمر مرکز برای اعزام تیم‌های تخصصی بهداشت و درمان (BHCU) به استان سیستان و بلوچستان در پی جاری شدن سیل اخیر اعلام آمادگی کرد.

علی خدادادی  بیان کرد: با توجه به تجربه‌ای که هلال احمر استان در سیل فروردین ماه امسال در استان داشت، می‌تواند از تجربیات خود در سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان نیز استفاده کند و به مردم این منطقه امدادرسانی داشته باشد.

وی گفت: برای ارسال مواد غذایی و بهداشتی به این استان نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم که در صورت موافقت مرکز کمک‌ها و نیروهای متخصص از این مرکز به استان سیستان و بلوچستان ارسال خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: همچنین هلال احمر استان بالگرد خود را روز یکشنبه هفته جاری برای  امدادرسانی به استان سیستان و بلوچستان اعزام کرده است.

درخواست جمع آوری کمک‌های مردمی به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان

خدادادی ادامه داد: هلال احمر استان در قالب پویش(# سیل – مهربانی) از مردم خوزستان درخواست کمک به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان را داشته است و در سطح استان نیز بنرهایی با این موضوع نصب شده است.

وی گفت: نحوه کمک رسانی مردمی واریز وجه نقد به حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر در همه بانک ها و یا واریز پول به شماره کارت های ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ بانک‌ ملت و۵۸۹۴۶۳۱۸۵۰۲۵۹۷۳۰ بانک رفاه است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: کمک‌های مردمی که به صورت اقلام غیرنقدی شامل لباس و مواد غذایی و بهداشتی هستند نیز توسط هلال احمر دریافت می شود.

وی گفت: کد دستوری #۱۱۲* نیز برای جمع آوری کمک‌های مردمی از سوی این جمعیت ایجاد شده است.

جمعیت هلال احمر خوزستان در جریان سیل فروردین ماه امسال در استان که ۲۲ شهرستان را درگیر کرده بود تجربیات و آموزش‌های زیادی را کسب کرده است.

 استاندار خوزستان نیز از برنامه‌ریزی و ایجاد آمادگی تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان برای مشارکت در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان خبر داده است.

استان سیستان و بلوچستان از هفته گذشته درگیر سیل شده است و در حدود ۵۰۰روستای این استان در محاصره سیل هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار