تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۹۵۴۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدرک دانشگاهی تبدیل به آفت شده است
  استاندار خوزستان با بیان اینکه امروزه مدرک دانشگاهی تبدیل به آفت شده است، گفت: باید مهارت در جامعه به یک ارزش تبدیل شود، همانطور که مدرک دانشگاهی تبدیل به یک ارزش شده ‌است.

غلامرضا شریعتی در اولین جلسه شورای مهارت استان خوزستان که امروز (۲۵ دی‌) در استانداری برگزار شد، اظهارکرد: همان‌طور که آموزش در کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است و برای والدین اهمیت دارد که فرزندان خود را به مدرسه و دانشگاه ببرند، مهارت نیز باید تبدیل به ارزش شود.

 وی افزود: امروزه مدرک دانشگاهی تبدیل به آفت شده است و همه خانواده‌ها به هر طریقی فرزندان خود را به دانشگاه می‌فرستند. البته این کار خطا و اشتباه نیست ولی این مدرک و دانش باید بر اساس مهارت باشد و نتیجه‌ای را در بر داشته باشد که البته این مساله تنها با مهارت‌افزایی محقق می‌شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: ما باید مهارت را در جامعه به یک ارزش تبدیل کنیم، همانطور که مدرک دانشگاهی تبدیل به یک ارزش شده است. کار کردن تنها پشت میزنشینی نیست و این فرهنگ باید تغییر کند.

شریعتی با اشاره به این‌که ۱۶ و نیم تا ۱۷ تن، تولید محصولات کشاورزی استان است، گفت: اگر مهارت کشاورزان افزایش یابد، بهره‌وری در مصرف آب و تولید محصولات کشاورزی نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، همچنین در این جلسه، تفاهم‌نامه همکاری میان اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان، شهرداری اهواز و کمیته امداد امضا شد. بر اساس این تفاهم‌نامه، برای ۳۰۰ نفر در استان اشتغال‌زایی می‌شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار