تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۹۵۴۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعطای گواهینامه مهارت‌آموزی به ۲۶۹۱ سرباز سپاه خوزستان
 معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان گفت: امسال ۲ هزار و ۹۰۰ سرباز در سپاه استان وارد شدند که از این تعداد تاکنون ۲ هزار و ۶۹۱ سرباز، گواهینامه مهارت‌آموزی دریافت کردند.

سرهنگ عبدالرضا حاجتی در اولین جلسه شورای مهارت استان خوزستان امروز (۲۵ دی) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: نیروهای سربازی که وارد قرارگاه کربلا، حضرت ولی عصر(عج)، حضرت ابوالفضل، فجر، هوا فضا و منطقه سوم دریایی می‌شوند، تعداد قابل توجهی هستند.

وی افزود: سهمیه سپاه استان در جذب سرباز، سال گذشته ۲ هزار و ۵۲۸ نیرو بود که از این تعداد، هزار ۸۳۱ سرباز گواهینامه مهارت کسب کردند.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان گفت: سرباز در کنار فعالیت‌های نظامی، باید در سپاه مهارتی یاد بگیرد تا پس از اتمام خدمت، مشکل اشتغال نداشته باشد. امسال ۲ هزار و ۹۰۰ سرباز در سپاه استان وارد شدند که از این تعداد تاکنون ۲ هزار و ۶۹۱ سرباز گواهینامه مهارت آموزی دریافت کردند.

سرهنگ حاجتی در پایان با بیان اینکه هر سرباز با توجه به شرایط محل زندگی، مهارتی را فرا می‌گیرد، گفت: یک جوان تنها دو سال در خدمت سربازی است اما پس از آن وارد جامعه می‌شود. شرکت‌ها و سازمان‌ها ظرفیت محدودی برای جذب نیروی کار دارند؛ در نتیجه برخی از جوانان بیکار می‌مانند. عدد خروجی سربازان در حوزه ستاد کل نیروهای مسلح، قابل توجه است بنابراین اگر به تجهیز محل آموزش مهارت کمک شود، باری از دوش دولت در زمینه اشتغال برداشته خواهد شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار