تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۱۹۵۴۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موکب‌های اربعین خوزستان در تدارک عزیمت به مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان
  معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت:موکب‌های اربعین خوزستان در چند روز گذشته با جمع‌آوری و ساماندهی کمک‌های مردمی در تدارک عزیمت به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان هستند.

محمدتقی چهارمحالی  افزود: در چند روز گذشته مقدار زیادی آب معدنی ، آرد ، برنج ، دارو ، پوشاک ، تعدادی پمپ آب ، پتو ، چادر ، مواد شوینده و برخی اقلام مورد نیاز خوراکی ساکنان مناطق سیل‌زده جنوب شرق کشور توسط موکب‌های اربعین خوزستان جمع آوری شده است.

وی گفت: کاروان کمک‌های مردمی موکب‌های اربعین خوزستان به همراه نیروهای مورد نیاز و وسایل پخت وپز در چند روز آینده به منطقه چابهار عزیمت خواهد کرد.
معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به امکانات مناسب موکب‌های مردمی برای خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان افزود:موکب‌های اربعین مردمی هستند و تاکنون در مناطق زلزله زده کرمانشاه و سیل‌زده خوزستان منشا خدمت زیادی بوده‌اند.
در سال‌های اخیرموکب‌های اربعین به دلیل ماهیت مردمی بودن و برخورداری از امکانات امدادی و پخت و پز به نقطه ثقل خدمت رسانی به مناطق آسیب دیده از حوادث طبیعی کشور تبدیل شده اند.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز از برنامه‌ریزی و ایجاد آمادگی تعدادی از دستگاه‌های اجرایی این استان برای مشارکت در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان خبر داده است.
در این راستا جمعیت هلال احمر خوزستان نیز بالگرد امدادی خود را به همراه یک تیم پزشکی به استان سیل‌زده سیستان و بلوچستان اعزام کرده است.  
به گزارش ایرنا بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شد و بر استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان تاثیر گذاشت و سبب جاری شدن سیلاب در برخی مناطق این استان‌ها شده است.
خرابی‌های ناشی از سیل در سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استان‌ها گسترده‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب این استان نسبت به سال آبی گذشته تا ۴۰برابر افزایش داشته است.
در سیستان و بلوچستان حدود ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب متحمل خسارت کلی یا جزیی شده‌اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار