تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۱۹۵۵۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درخواست افزایش کرایه برای اتوبوس‌های خراب
 در جلسه شورای شهر خرمشهر درباره موضوع ناوگان اتوبوس‌رانی شهری، با وجود مطرح شدن مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی، بررسی افزایش بهای بلیط ناوگان اتوبوس‌رانی خرمشهر به شورا گذاشته شد.

 جلسه شورای شهر خرمشهر شامگاه چهارشنبه موضوع بررسی لوایح پیشنهادی شهرداری خرمشهر، بررسی مشکلات سازمان حمل و نقل شهری و بررسی بودجه شهرداری با حضور تمام اعضا و داوود دارابی شهردار خرمشهر برگزار شد.

در این جلسه پس از بررسی مشکلات سازمان حمل و نقل عمومی شهرستان خرمشهر، پیشنهاد افزایش کرایه بهای اتوبوس‌های خط واحد از سوی داود دارابی شهردار خرمشهر داده شد؛ بهایی که بنا به گفته فاخر ربیعی از اعضای قدیمی شورای شهر مصوب سال ۱۳۹۴ است؛ دارابی قبل از ارائه پیشنهاد از زمین‌گیر بودن ۹۰ درصد اتوبوس‌های خرمشهر و ناتوانی در تعمیر آنها اشاره کرده بود.

میلاد پور حمزاویی یکی از اعضای شورای شهر خرمشهر با افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌ها مخالفت کرد و به تشریح وضعیت اتوبوس‌های خط واحد پرداخت و گفت: تنها سه اتوبوس در خرمشهر فعال هستند و شاید مسیری‌ها ذکر شده از سوی شهردار اعم از مسیر مینوشهر، شنه و آلبونایی، سرویس‌ها هفته‌ای یک‌بار وارد این مناطق شوند.

وی آسفالت نامناسب و نبود جاده‌های دسترسی را یکی از مانع اصلی خدمات ندادن ناوگان اتوبوس‌رانی برشمرد.

این عضو شورای اسلامی شهر خرمشهر در خصوص ناوگان تاکسیرانی نیز از در اختیار گرفتن امور جابه‌جایی مسافر در شلمچه توسط شرکتی خصوصی انتقاد کرد و گفت: در مدت اخیر شرکتی در شلمچه با در اختیار گرفتن ایستگاه اتوبوس امور تردد و مسافرکشی در مرز شلمچه را در اختیار گرفته که برای آغاز فعالیت خود مجوزی از شهرداری و شورای شهر ندارد و با وجود اینکه این امور زیرمجموعه تاکسیرانی است.

وی با پیشنهاد افزایش بهای بلیط اتوبوس و تاکسی مخالفت کرد و گفت: تا زمانی که مشکلات مربوط به اتوبوس‌ها رفع نشده است نباید اقدامی به افزایش بهای اتوبوس‌ها کرد و در مورد تاکسی‌ها نیز باید امور ساماندهی شده و سپس کرایه‌ها را افزایش داد.

موسی مطور جزیره رئیس شورای شهر خرمشهر نیز در این جلسه با یادآور شدن اینکه مصوبه تعیین نرخ نامه تاکسی‌ها با توجه به افزایش بهای بنزین مدتی پیش بررسی شده بر لزوم تصویب این مصوبه تأکید کرد.

وی از بلاتکلیفی لوایح رسیده به شورا به علت تشکیل نشدن جلسات انتقاد کرد و گفت: برخی لوایح هشت ماه است که منتظر بررسی هستند و این لوایح به مسائل مردم مربوط می‌شود و شایسته نیست که در این مدت بلاتکلیف بمانند.

وی به اختلاف‌نظرهای میان اعضای شورا اشاره کرد و آن را امری عادی خواند و افزود: در این دوره از مجلس شورای شهر خرمشهر، همه‌چیز شفاف بوده است؛ شفافیتی که در هیچ‌کدام از شوراهای شهر استان مشاهده نمی‌شود و هدف همه اعضا خدمت به مردم و عمل کردن به عهدی است که در آغاز کار بسته‌اند.

دستور سوم جلسه بررسی بودجه بود که بنا به گزارش کارشناس شهرداری حاضر در جلسه بودجه سال ۹۸ شهرداری خرمشهر ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که ۸۳ درصد آنکه معادل ۸۳ میلیارد تومان است محقق شده است.

بر اساس این گزارش ۴۰ درصد سهم هزینه‌های عمرانی و ۶۰ درصد هزینه‌های جاری بوده است که از ۳۳ میلیارد اعتبار پیش‌بینی شده ۳۱ میلیارد تحقق یافته است و بنابراین گزارش‌ها ردیف‌های بودجه رعایت شده و کمترین انحراف بودجه در بودجه سال ۹۸ وجود دارد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار