تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۹۵۵۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهبود فضای کسب و کار با برگزاری دوره‌های مهارت آموزی
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور بهبود فضای کسب و کار و توانمندسازی نیرو‌ها با برگزاری دوره‌های مهارت آموزی را عامل مهمی در رفع بیکاری دانست.
 حجت اله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور در شورای مهارت خوزستان گفت: اگر ظرفیت‌های تولیدی کشور در سطح کلان بالفعل شوند آن وقت ایران به ۷۰ میلیون نفر نیروی کار نیاز دارد، بنابراین چرا در کشور موضوع بیکاری را به عنوان یک معضل مطرح می‌کنند.

او بهبود فضای کسب و کار و توانمندسازی نیرو‌ها با برگزاری دوره‌های مهارت آموزی را از جمله مهمترین شاخص‌های مورد نیاز برای رفع بیکاری دانست و افزود: بخش عمده‌ای که بیکار نام دارند مهارت ندارند، ولی اگر جایگاه مهارت آموزی به صورت مشخص پررنگ شود دیگر شاهد قشر بیکار در کشور نخواهیم بود.

عبدالملکی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به اشتغالزایی با رعایت الگوی چارچوب ایرانی ـ اسلامی تصریح کرد: اشتغالزایی برای محرومان کار سختی است که متأسفانه در ایران به عنوان یکی از معدود کشور‌های اسلامی برنامه مدونی برای اشتغالزایی محرومان تدوین نشده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه کمیته امداد وظایفی از جمله تأمین معیشت، شغل و مسکن مددجویان و همچنین فقرزدایی را برعهده دارد، اظهار داشت: کمیته امداد تنها به جامعه تحت پوشش خدمات رسانی ندارد بلکه مخاطبان دیگری را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد؛ در چارچوب اقتصاد مقاومتی تلاش می‌شود که برای جامعه تحت پوشش سازمان‌های حمایتی از جمله کمیته امداد اشتغالزایی شود.

این مقام مسئول ادامه داد: از سال ۹۰ تا ۹۶ یک پنجم اشتغال کشور و در سال گذشته یک سوم اشتغال کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است؛ در سال گذشته ۱۴۸ هزار اشتغالزایی برنامه ریزی و برای دریافت تسهیلات دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح به بانک‌ها ارائه شد که بخشی از آن پرداخت شده است.

او بیان کرد: در زمینه فقرزدایی خودکفایی ۷۰۰ هزار خانواده و خروج از پوشش را داشتیم که در نهایت باعث صرفه جویی دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه‌های عمومی کشور شده است.

حجت اله عبدالملکی اذعان داشت: تزریق درآمد خالص به خانواده‌ها در سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که در قالب طرح‌های اشتغالزایی حاصل شد؛ این رقم در سه ساله ۹۵ تا ۹۷ نیز ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

او با اشاره به اینکه تقویت برنامه اشتغال امداد یک بازی با چند بُرد است، تصریح کرد: در زمینه اشتغالزایی با یک خانواده یا فرد محروم و فقیری مواجه هستیم که در فضای کسب و کار رها شده که فضای کسب و کار کشور مثل یک اقیانوس مواج است و این فرد با قایق کوچک غرق می‌شود، ولی کمیته امداد خلیجی امن را برای آن‌ها به دور از امواج بزرگ فراهم می‌کند.

عبدالملکی بیان داشت: در عرصه مدل سازی اشتغالزایی در بخش داخلی کمیته امداد دو نظام هدایت شغلی (کارشناس محور) و راهبری شغلی (کارآفرین محور) را به صورت موازی اجرا می‌کنیم.

او افزود: در زمینه راهبری شغلی به کارگیری کارآفرینان حرفه‌ای کشور با هدف گذاری جذب ۲۰ هزار نفر از ۴۰۰ هزار نفر کارآفرین کشوری را برنامه ریزی کرده ایم.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه کمیته امداد تفاهمنامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای به عنوان مهمترین شریک مهارت آموزی و اشتغالزایی دارد که تمدید می‌شود، گفت: آموزش‌های مقدماتی، مهارتی و پایدارسازی را به عنوان سه نوع آموزش در اشتغال داریم؛ تاکنون ۳.۵ میلیون فقره آموزش در امداد انجام دادیم که سهم سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دو میلیون و ۱۰۰ فقره (۶۰ درصد) آن بوده است.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار