تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۱۹۵۵۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعمال تحریم‌ها علیه ایران با هدف مقابله با ظرفیت‌های اقتصادی ماست
 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: علت اصلی خصومت غرب با انقلاب اسلامی،ظرفیت های اقتصادی بالا در ایران است اما عده‌ای به اشتباه تصور می‌کنند که ضعف اقتصادی ما دلیل جنگ اقتصادی آمریکا است.

حجت الله عبدالملکی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اهواز بیان کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی ایران تمام دنیا در اختیار نظام غرب و در رأس آنها آمریکا بود و همه افراد در کشورهای مختلف برای اهداف غرب کار می‌کردند.
وی افزود: غربی‌ها حاکمیت بر دنیا را از محل ایجاد یک تمدن پس از دوره رنسانس به دست آورده بودند اما انقلاب اسلامی ایران این بازی را به هم زد.
عبدالملکی گفت: تمدن اسلامی از قرن سوم تا نهم هجری قمری در دنیا مطرح بود اما نقطه ضعف آن نرسیدن به فقه سیاسی اسلامی بود از این رو انقلاب اسلامی ایران با نظریه ولایت فقیه روی کار آمد.
وی ادامه داد: در نبردهای تمدنی گفته می‌شود تمدنی غالب است که بتواند در سه موضوع علم، فرهنگ و اقتصاد دنیا را با خود همراه کند، انقلاب اسلامی در حوزه علم و فرهنگ گام‌های خوبی برداشته و دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.
معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در مقابل، استکبار نیز داعش را ایجاد کرد زیرا هدف از تشکیل داعش نشان دادن یک چهره بد از اسلام است، در بعد علمی نیز انقلاب اسلامی، ایران را به عنوان یکی از کشورهای پیشرو به دنیا معرفی کرد تا پیش از آن رتبه علمی ایران در جهان بالای ۱۰۰ بود.
وی افزود: کشور ایران در رتبه پانزدهم و شانزدهم شاخص های علمی جهان قرار دارد و برای سالهای متمادی هم رتبه اول رشد علمی در جهان را در اختیار داشت.
عبدالملکی یادآور شد: البته در سال‌های اخیر به دلیل برخی مشکلات از جمله فضای سیاسی حاکم بر دانشگاه‌ها سرعت رشد علمی کمتر از گذشته شده است اما همچنان قطار رشد علمی بر روی ریل‌های توسعه حرکت می‌کند.
وی افزود: جمهوری اسلامی هنوز خود را در حوزه اقتصادی به جهان نشان نداده است آمریکا و استکبار ظرفیت های اقتصادی و مدلهای قابل ارائه از سوی ایران را بررسی می‌کنند که این مدلهای اقتصادی در کنار شاخصه های علم و فرهنگ قادر به تشکیل تمدن نوین اسلامی خواهد بود.
عبدالملکی بیان کرد: با توجه به ظرفیت های اقتصادی موجود، ایران قدرت تبدیل شدن به یکی از پنج کشور توانمند دنیا را دارد.
وی در خصوص ظرفیت های اقتصادی ایران گفت: وجود ۴۰ میلیون هکتار زمین قابل کشت، منابع آبی زیاد، قرار گرفتن در مدار ۳۰ درجه شمالی و ظرفیت بالای صنایع غذایی بخشی از جاذبه های اقتصادی ایران است. از سوی دیگر ایران بزرگترین ذخایر نفت و گاز دنیا را دارد.
عبدالملکی اظهار داشت: آمریکا و اروپا هراس بسیاری از اقتصاد مقاومتی دارند و حتی این حراست بیشتر از تجهیزات نظامی جنگی و موشک های ایران است از این رو با اعمال تحریم‌ها سعی می‌کنند تا ظرفیت‌های اقتصادی به فعلیت نرسند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار