تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۹۵۵۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بارش‌های سراسری از امروز آغاز می‌شود/ فراگیرترین بارش در چندسال اخیر
براساس پیش‌بینی کارشناسان سازمان هواشناسی با توجه به ورود سامانه بارشی جدید به کشور این هفته فراگیرترین بارش‌ها در چندسال اخیر را تجربه می‌کنیم و بیشتر نقاط ایران سفید پوش خواهد شد.
 کارشناسان سازمان هواشناسی امروز شنبه 98/10/28 با در نظر گرفتن اطلاعات موجود نقشه‌های ماهواره‌ای شرایط جوی کشور را برای 24 ساعت آینده این‌گونه پیش‌بینی کرده‌اند: بیشتر نقاط کشور تحت تاثیر سامانه بارشی فعال در ایران قرار می‌گیرد و مناطق مرتفع سفیدپوش خواهد شد.

گرمترین و سردترین نقطه ایران: اطلاعات ارسال‌‌شده از ایستگاه‌های هواشناسی در شهرهای مختلف به سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز 28 دی‌ماه 98 جزیره ابوموسی با 18 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین نقطه و شهرستان ارومیه با 4 درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین نقطه کشور است.

وضعیت جوی استان‌ها: اطلاعات ماهواره‌ای از شرایط جوی کشور نشان می‌دهد امروز 98/10/28 بیشتر نقاط کشورمان آسمانی ابری همراه با بارش برف و باران را تجربه می‌کنند؛ به این ترتیب شرایط جوی استان‌ها در 24 ساعت آینده این گونه است:

آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، زنجان، البرز، تهران، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد آسمانی ابری همراه با بارش برف و باران که در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش به صورت برف قابل توجه پیش‌بینی شده است. ایلام، قم، سمنان، خراسان رضوی، کرمان، سیستان و بلوچستان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، اصفهان، یزد و فارس آسمان نیمه‌ابری همراه با براش پراکنده برف و باران متناسب با ارتفاع منطقه است که رفته‌رفته به حجم بارش‌ها افزوده می‌شود. خراسان جنوبی امروز آسمانی کمی‌تا قسمتی ابری همراه با روند افزایشی دما است. هرمزگان، بوشهر، کیش و قشم باد و گردوغبار که باعث مواج شدن دریا می‌شود.

وضعیت جوی پایتخت: کارشناسان سازمان هواشناسی آسمان پایتخت را امروز شنبه 28 دی‌ماه 98 ابری همراه با بارش‌های پراکنده بخصوص در ارتفاعات شمال تهران است، اما از اواسط امروز روند افزایشی بارش‌ برف در ارتفاعات استان آغاز می‌شود و در مناطق 1، 2 و 3 شاهد بارش برف قابل توجه خواهیم بود،  تهرانی‌ها با توجه به شرایط جوی امروز در گرمترین ساعت 6 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعت هم  2 درجه سانتی‌گراد زیر صفر را تجربه می‌کنند.

وضعیت راه‌ها: کارشناسان اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با درنظر گرفتن اطلاعات امروز 28 دی‌ماه سازمان هواشناسی و گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های مستقر در سراسر مسیرهای مواصلاتی کشور اعلام کرده‌اند: اگرچه در برخی نقاط کوهستانی بخصوص در شمالغرب و غرب شاهد بارش شدید برف و باران هستیم، اما با تلاش مأموران اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیشتر محورهای مواصلاتی اصلی کشور امروز باز است و تردد در آنها ادامه دارد و در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان نیز به‌دلیل سیل اخیر برخی محورها همچنان درگیر پیامدهای جاری شدن سیل هستند و تردد در آنها غیرممکن است.   کارشناسان این سازمان توصیه می‌کنند رانندگان بهتر است قبل از حرکت با استفاده از اطلاعات سامانه ترافیک جاده‌ای www.141.ir یا تلفن‌ گویای 141  زمان و مسیر سفر خود را مدیریت کنند.

 محور ــ هراز: در کل مسیر آسمان ابری پیش‌بینی شده که بارش برف و باران متناسب با ارتفاع مسیر دور از انتظار نیست.

 محور فیروزکوه: در کل مسیر آسمان ابری پیش‌بینی شده که بارش برف و باران متناسب با ارتفاع مسیر دور از انتظار نیست.

محور کرج ــ چالوس: درکل مسیر آسمان ابری که بارش‌ها از مرزن‌آباد آغاز می‌شود.

محور تهران ــ قزوین: در کل مسیر آسمان ابری هماره با بارش پراکنده باران است.

محور قزوین ــ رشت: در کل مسیر آسمان ابری همراه با بارش پراکنده برف و باران است

 محور قزوین ــ زنجان ــ تبریز: در کل مسیر آسمان ابری که با توجه به ارتفاع منطقه بارش و برف و باران گزارش شده است.

 محور سمنان ــ دامغان: در کل مسیر آسمان نیمه‌ابری و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

 محور بجنورد ــ اسفراین: آسمان نیمه‌ابری و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.


مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار