تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۹۵۵۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرگردانی شهروندان آبادانی در نابسامانی کرایه تاکسی
  اعلام نشدن نرخنامه جدید کرایه تاکسی در سال ۱۳۹۸ از سوی تاکسیرانی آبادان باعث سردرگمی رانندگان تاکسی و خودروهای مسافر بر شخصی از سویی و سو استفاده برخی رانندگان در این وضعیت نابسامان شده‌است. وضعیتی که سرگردانی شهروندان آبادانی را نیز در پی داشته‌است.
 در حالیکه شهروندان آبادانی از کرایه های نامتعارف تاکسی در برخی مسیرهای این شهر گله دارند ، رانندگان تاکسی نیز از اعلام نشدن نرخنامه جدید کرایه تاکسی مربوط به سال جاری انتقاد داشته و از کم توجهی شورای اسلامی نسبت به این موضوع معترض‌اند.

طبق گفته شهروندان آبادانی بیش از ۲ ماه است که نرخ کرایه از سوی برخی رانندگان تاکسی و مسافربرهای شخصی افزایش یافته است و با وجود اعلام نارضایتی شهروندان آبادانی در این رابطه به شهرداری و تاکسیرانی اقدامی در این رابطه صورت نگرفته است.

جمعی از رانندگان تاکسی در آبادان نیز ضمن انتقاد از بی‌توجهی شورای اسلامی این شهر در خصوص لایحه شهرداری که در آن افزایش ۲۰درصدی کرایه‌ تاکسی پیشنهاد شده است خواستار رسیدگی شورا به این موضوع شدند.

این رانندگان تاکسی اظهار می دارند: با وجود تورم ۲ سال اخیر و گذشت ۱۰ ماه از سالجاری هنوز نرخ نامه سال ۹۸ که از سوی شهرداری آبادان در قالب لایحه به شورای اسلامی شهر آبادان ارسال شده مورد بررسی قرار نگرفته و تاکسیداران کرایه مسافران را با نرخ نامه سال ۹۷ محاسبه می‌کنند.

یک راننده تاکسی در این خصوص به ایرنا گفت:در حالیکه خودروهای مسافربر شخصی هر نرخی را که بخواهند از شهروندان دریافت می کنند اماتاکسیرانان با تمام مشکلات همچنان نرخنامه سال گذشته را دریافت می کنند که عادلانه نیست.

مسلم بناپور اظهار داشت: تمامی شهرهای کشور با توجه به افزایش تورم شاهد افزایش نرخ تاکسی هستند ولی در آبادان این اتفاق نیفتاد و ما همچنان کرایه سال گذشته را از مسافران اخذ می کنیم.

یک  راننده تاکسی خط ذوالفقاری آبادان نیز گفت: نرخ کرایه فعلی تاکسی عادلانه نیست و با هزینه های سوخت، تعمیر و لوازم یدکی خودرو همخوانی ندارد.

بهنام قنواتی افزود: در حالیکه قیمت لاستیک، روغن، تعمیر و نگهداری خودرو در ۲سال اخیر بالا رفته‌ و از سویی تردد در خیابان‌های آبادان با وجود خرابی آسفالت و چاله های فراوان به خودروها به ویژه تاکسی ها به شدت آسیب وارد می کند جا به جایی مسافر با این شرایط مقرون به صره نیست.

وی از فرمانداری و شهرداری آبادان خواست نرخنامه کرایه تاکسی را بر اساس نرخ تورم و افزایش قیمت سوخت محاسبه و اعلام کنند تا رانندگان تاکسی نیز بتوانند کماکان به شهروندان خدمت رسانی کنند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی آبادان در گفت‌وگو با ایرنا گفت: با توجه به گرانی و سهمیه بندی بنزین، افزایش نرخ کرایه تاکسی در آبادان بررسی و لایحه آن به شورای شهر ارسال شده است.

علی بازفت اظهار داشت: مصوبه جدید مربوط به کرایه تاکسی باید از سوی شورای اسلامی شهر به کمیته تطبیق منطقه آزاد اروند ارسال شود تا با نظر این کمیته نرخ مصوب اجرایی شود.

وی افزود: البته بعید است در زمان اندک باقی مانده به پایان سال جاری شاهد افزایش نرخ تاکسی در آبادان باشیم ولی از ابتدای سال آینده حدود ۴۰ درصد به نرخ تاکسی در آبادان اضافه خواهد شد.

بازفت گفت: در آبادان حدود سه سال است افزایش نرخ کرایه نداشته ایم اما بر اساس افزایش نرخ تورم از ابتدای سال آینده نرخ کرایه تاکسی در این شهر افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص افزایش خودسرانه نرخ کرایه از سوی برخی تاکسیرانان گفت: نرخ کرایه‌ تاکسی بر اساس مصوبه شورای شهر تصویب شده است و تغییر در نرخ‌های قبلی نیاز به طی مراحل قانونی مشابه قبل دارد، بنابراین هیچ راننده تاکسی اجازه ندارد قبل از اعلام نرخ مصوب به صورت خودسرانه کرایه را افزایش دهد.

یکهزار و ۹۹۰ تاکسی شهری در سازمان تاکسی رانی آبادان صاحب پرونده هستند که از این تعداد حدود ۷۰۰ تاکسی در این شهر فعالیت می کنند.



مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار