تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۹۵۶۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مهارت‌آموزی برای حل مسائل جامعه در دستور کار دانشگاه پیام نور
 رییس دانشگاه پیام نور کشور گفت: مهارت‌آموزی برای دانشجویان در راس برنامه‌های این دانشگاه قرار دارد که در راستای حل مشکلات جامعه بسیار راهگشا و کمک کننده است.

محمد رضا زمانی شنبه در حاشیه بازدید از دانشگاه پیام نورمرکزاهواز  اظهار داشت: مهارت آموزی از این لحاظ مهم است که دانشجویان تخصص لازم را در دانشگاه آموزش ببینند و بعد از دانش‌آموختگی بتوانند برای حل مشکلات جامعه قدم بردارند.

وی افزود: تلاش این است که بین دستگاههای اجرایی و دانشگاه ارتباط برقرار شود و پروژه های تحقیقاتی در دانشگاه انجام گیرد.

زمانی بیان کرد: برنامه‌های راهبردی دانشگاه در تمام بخش های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و فناوری تا سال ۱۴۰۴ مشخص و برش‌های استانی و شهرستانی تعیین شده است.

رییس دانشگاه پیام نور کشور گفت: تجمیع گروههای آموزشی از جمله برنامه‌های حوزه آموزشی است به این منظور که شاخص‌های موردنیاز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای گرفتن مجوز رشته های کارشناسی ارشد و دکترا را ایجاد کنیم.

وی در زمینه تجمیع گروههای آموزشی توضیح داد: در هر دانشگاه اعضای متخصص در یک رشته خاص اعضای آن گروه را تشکیل می دهند و معمولا تعداد کمی هستند بنابراین تصمیم بر این شد که متخصصان هر منطقه یک گروه ایجاد کنند بنابراین دراستان‌ها و مناطق گروههایی ایجاد می‌شوند که به جای سه عضو ۳۰ یا ۳۵ عضو خواهند داشت.

زمانی اضافه کرد: در حال حاضر حدود چهار هزارعضو هیات علمی تمام وقت درکشور فعال هستند و کمبودی در این خصوص وجود ندارد و شاخص تعداد اعضای هیات علمی با تعداد دانشجو تقریبا همخوانی دارد.

رییس دانشگاه پیام نور کشور ادامه داد: در حال حاضر ۴۳۰ هزار دانشجو در کشور فعال هستند.

وی در ادامه در خصوص اهداف سفر خود به خوزستان گفت: بررسی مسائل و پتانسیل‌های دانشگاه با توجه به سیاست‌های کلان آموزش عالی مورد بررسی قرار می‌گیرد و فردا اطلاعات برای تصمیم گیری مبادله و تصمیمات مقتضی برای تعیین ماموریت های هر مرکز اعلام می‌شود.

محمدرضا زمانی رییس دانشگاه پیام نور کشور در سفر ۲ روزه خود (۲۸ و ۲۹ دی ماه) ادای احترام به شهدای گمنام مرکز اهواز، بازدید از مراکز دانشگاههای پیام نور و نشست با رییسان مراکز به خوزستان سفر کرده است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار