تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۹۵۶۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح موزه باستانی زمینه‌ساز ثبت جهانی آثار تاریخی ایذه است
  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: افتتاح موزه باستان‌شناسی ایذه زمینه‌ساز ثبت جهانی آثار تاریخی ایذه است.

سید حکمت‌الله موسوی در حاشیه آیین گشایش موزه باستان‌شناسی ایذه که جمعه، ۲۷ دی‌ماه برگزار شد، اظهار داشت: پس از سه سال تلاش مجموعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شاهد بهره‌برداری و افتتاح موزه باستانی ایذه هستیم.

وی افزود: شهرستان ایذه پیشینه بسیار غنی دارد و از پایتخت‌های دوره عیلام باستان است. آثار منقول بسیاری در این شهرستان به دست آمده‎اند که نیازمند معرفی بوده‌اند و هستند و محلی بهتر از موزه، توانایی این آثار را ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: این موزه با شش سالن احداث شده است و ۳۰۰ اثر شاخص و دارای ارزش تاریخی در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به اهمیت موزه باستان‌شناسی ایذه تصریح کرد: ما دعوت می‌کنیم که علاقه‌مندان از این موزه دیدن کنند و با فرهنگ دیرینه ملی و باستانی ما و به ویژه با سرزمین تاریخی خوزستان آشنا شوند.

به گزارش اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان، موسوی عنوان کرد: این موزه قطعاً توسعه پیدا خواهد کرد و سالن معرفی، کارگاه مرمت و آزمایشگاه‌های ویژه در آینده در آن احداث خواهد شد و به این ترتیب زمینه‌ساز ثبت جهانی آثار ایذه را فراهم خواهیم آورد.

موزه باستان‌شناسی ایذه روز جمعه ۲۷دی‌ ۱۳۹۸ با حضور محمدحسن طالبیان معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان افتتاح شد. این موزه با مساحتی حدود سه هزار و ۵۰۰ متر مربع و فضای نمایشی در حدود هزار مترمربع با تعداد تقریبی ۵۰۰ اثر طی سه سال و با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال به بهره‎برداری رسید.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار